Dlaczego ważne jest przeprowadzania ankiet online badających satysfakcję klientów?

badania ankietowe

Wiele organizacji zdaje sobie sprawę, że satysfakcja klienta może być ich najważniejszym atutem. Regularne zbieranie informacji zwrotnych od konsumentów nie zawsze jest uważane, jako priorytet. Przyjrzyjmy się bliżej, w jaki sposób ankiety online mogą pomóc zrozumieć klientów i zwiększyć ich lojalność.

Czy Twoi klienci są zadowoleni?

Informacje zebrane w badaniach satysfakcji klientów dostarczają cennych informacji, które pozwolą Twojej organizacji zachować aktualność oraz zrozumieć potrzeby i pragnienia klientów. Skuteczni właściciele firm i menedżerowie wiedzą, że przyciągnięcie nowego klienta kosztuje więcej pieniędzy, niż utrzymanie istniejącego. Sensowne jest zatrzymywanie klientów i budowanie z nimi lojalnych relacji, tak aby nie tylko wracali, by kupować u Ciebie, a nie u konkurencji, ale by stali się zwolennikami Twojej marki. Zapewnienie doskonałej obsługi klienta jest siłą napędową Twojego biznesu. Wykorzystując ankiety online do zbierania opinii, możesz dowiedzieć się, co sprawia, że Twoi klienci są zadowoleni, a z czego są niezadowoleni. Zebrane informacje mogą pomóc w zatwierdzeniu decyzji i pokazać istniejącej i lojalnej bazie klientów, że jesteś zainteresowany zaspokajaniem ich potrzeb. Badania satysfakcji klientów są ważnym narzędziem służącym do ulepszania Twojej firmy i zapewnienia, że Twoi klienci pozostaną z Tobą.

Rozwijaj markę dzięki badaniom satysfakcji klientów

Badania wykazują, że zadowoleni konsumenci mają tendencję do przywiązania się do marki, co prowadzi do powtarzania transakcji. Często rozpowszechniają oni informacje o produktach i usługach, polecając je znajomym i rodzinie w ramach nieformalnego procesu rekomendacji. Możesz budować lojalność i zaufanie poprzez tworzenie markowych ankiet, które będą nawiązywać do wyglądu i charakteru Twojej organizacji. Ankiety online dotyczące badania satysfakcji klientów zbierają konkretne informacje na temat pozytywnego i negatywnego postrzegania, które mogą poprawić działania marketingowe lub sprzedażowe. Ciągły rozwój mediów społecznościowych oznacza, że komentarze na temat marki mogą być widziane przez tysiące potencjalnych klientów niemal natychmiast. Wykorzystanie możliwości zbierania informacji i działania na ich podstawie pokazuje, że dbasz o swoją reputację, jako marka przyjazna klientom, która naprawdę chce im służyć.

Nawiąż kontakt z klientami

Ankiety online dają Ci możliwość dotarcia do klientów na wiele sposobów, zwłaszcza, że dzięki najnowocześniejszemu oprogramowaniu wszystkie ankiety pasują na urządzenia mobilne. Docierając do klientów poprzez linki internetowe, e-maile, media społecznościowe i SMS-y, możesz dotrzeć do nich w dowolnym miejscu i czasie. Istnieje wiele kanałów mobilnych i metod komunikacji, które można wykorzystać, aby naprawdę zaangażować konsumentów za pośrednictwem ich urządzeń mobilnych.

Projektowanie ankiety online

Badanie satysfakcji klienta powinno dostarczyć Ci danych statystycznych, których potrzebujesz do analizy założonych celów. Pierwszym krokiem do zbudowania użytecznej ankiety online jest ustalenie ogólnych celów oraz procesu, w jaki sposób będziesz porównywał wyniki. Kiedy zaczynasz tworzyć ankietę internetową, upewnij się, że jest jasne, o co pytasz. Rozważ użycie pytań wielokrotnego wyboru i pytań otwartych z możliwością komentowania, aby uzyskać różne wyniki. Na początku badania online warto nakreślić cel badania oraz sposób, w jaki respondenci mogą pomóc w jego realizacji poprzez wypełnienie pytań.

Wyniki porównawcze

Wysyłając tę samą ankietę internetową w różnych odstępach czasu, możesz porównać wyniki i ustalić, czy zmiany, które wprowadziłeś, przynoszą efekty. Komunikacja z klientami jest ważną częścią tego procesu. Upewnij się, że wyjaśniłeś, że Twoim celem jest wprowadzenie ulepszeń i podziękuj tym, którzy wzięli udział w badaniu za ich opinie.

Wykorzystaj analizę danych

Raporty dotyczące satysfakcji klienta mogą być przeglądane w czasie rzeczywistym, co daje Ci możliwość natychmiastowego wprowadzania zmian, gdy zajdzie taka potrzeba. Możesz monitorować odpowiedzi i natychmiast kontaktować się z klientami, którzy złożyli skargę lub poprosili firmę o odpowiedź na ich zażalenie. Wyniki mogą być łatwo udostępniane poprzez wysyłanie współpracownikom chronionych hasłem linków do przeglądania raportów.

Zachowaj osobisty charakter

Niektóre firmy idą dalej kontaktują się osobiście z klientami. Tym, którzy ocenili konkretne produkty lub usługi jako słabe, można zaoferować zniżki, starając się utrzymać ich zainteresowanie. Jeśli klienci zgłaszają istotne uwagi, które doprowadziły do wyraźnej poprawy usług, respondent może zostać poinformowany o wpływie, jaki wywarł. Takie skupienie się na osobistych opiniach pokazuje, że słuchasz i zależy Ci na nich.

Pamiętaj, że ankiety online satysfakcji klienta nie tylko zapewniają zaawansowane narzędzie do rejestrowania opinii, ale także oferują drogę komunikacji, która daje Ci możliwość stworzenia lojalnej, zaangażowanej i, miejmy nadzieję, zadowolonej bazy klientów.

Najczęściej zadawane pytania
Kiedy wykonać badanie satysfakcji klienta?

Badanie satysfakcji klientów można przeprowadzić w każdym momencie. Często przedsiębiorstwa decydują się jednak na stały monitoring poziomu satysfakcji z oferowanych produktów bądź usług lub wykonują badania cykliczne np. co kwartał. 

Jak mogę zbadać satysfakcję klientów?

Badania satysfkacji klientów można przeprowadzić drogą elektroniczną (CAWI), ale również telefoniczną (CATI) czy terenową (CAPI/PAPI). Ponadto istnieje możliwość zebrania opinii w miejscu obsługi poprzez kioski ankietowe. Aby poznać pełne możliwości napisz na biuro@biostat.com.pl.

Zobacz także

Tagi

badania satysfakcji klientów badania marki