Jaka jest różnica między dlaczego a ile?
Zrozumienie konsumenta skupia się na rozpoznaniu jego potrzeb oraz motywacji. W tym celu przeprowadza się różnego rodzaju badania, takie jak ankiety online, które pozwalają na rozmowę z klientem i skupieniem się na jego odczuciach względem danej marki czy produktu. Konsumenta należy w tym ujęciu traktować jako osobę autonomiczną, gotową do podejmowania świadomych decyzji.
Klient to bezcenne źródło wiedzy
Na decyzję konsumenta wpływają między innymi emocje oraz wrażenia, które odczuwa w stosunku do danego produktu bądź marki. Za decyzjami klientów zawsze należy widzieć konkretne sytuację, które przyczyniły się do ich podjęcia, a przed tym do zaistnienia potrzeby skorzystania z danego produktu czy usługi. Metoda CAWI (ankiety online) jest innowacyjnym narzędziem służącym do:
- zaprezentowania ilościowej opinii klientów;
- zapoznania się ze zdaniem konsumentów;
- zwrócenia uwagi odbiorców rynku na dany produkt bądź usługę.
W procesie badawczym należy wybrać odpowiednie narzędzia
CAWI (ankiety online) jest narzędziem wykorzystującym sieć internetową jako sposób dotarcia do klienta. Pozwala to na nawiązywania kontaktu z klientem w czasie mu odpowiadającym i dla niego komfortowym. Mówiąc o tym narzędziu należy podkreślić, że jest ono:
- stosunkowo tanie;
- łatwe w pozyskiwaniu danych;
- lubiane przez konsumentów;
- przejrzyste dla wszystkich osób zaangażowanych w badanie.
Ile czy dlaczego?
Dodatkowym atutem omawianego narzędzia jest fakt, że zalicza się go do metod ilościowych. Oznacza to, że otrzymane dane odpowiadają na pytanie: ile?. Narzędzie to ujmuje rzeczywistość liczbowo, pokazują w sposób liczbowy poziom spełnienia jakieś zmiennej. Przez co otrzymane parametry liczbowe opisują badane zjawisko czy obiekt. Warto zauważyć, że metody jakościowe umożliwiają postrzeganie danej kwestii z perspektywy klienta. W tych metodach odnosi się do pytać osadzających się na zapytaniu: dlaczego?.
Co to znaczy, że proces badawczy jest efektywny?
Kierując uwagę na zagadnienie metody CAWI (ankiet online) ujawnia się dylemat, które z rodzajów badań jest lepsze: metody ilościowe czy jakościowe. Chociaż punkt odniesienie w niniejszym artykule nakierowany jest na zagadnienie metod ilościowych to nie można pominąć wartości metod jakościowych. Tylko proces badawczy, który jest odpowiednio wzmocniony i pogłębiony można uznać za efektowny, gdyż:
- aby zrozumieć dane zjawisko należy oglądać je z różnych stron;
- każda uzyskana informacja jest ważna;
- nie wszystko da się wyrazić liczbami lub tylko słowami.
Wykorzystanie metody CAWI (ankiet online) pozwala na zdobycie danych, które okażą się kluczowe w procesie rozwojowym, a co więcej mogą być podstawą do przeprowadzania dalszych badań np. metodami jakościowymi, które potwierdzą, wzmocnią oraz pogłębią uzyskane wyniki.
Tagi
płatne ankiety ankiety online ankiety online opinie ankiety internetowe ankiety płatne ankiety za pieniądze opinie ankiety zarabianie kasa za ankiety pieniądze za ankiety płatne ankiety opinie zarabianie na ankietach zarabianie na wypełnianiu ankiet zarabianie przez internet ankieta online CAWI© 2017 Badania Ankietowe – wiedza z pierwszej ręki