Artykuły

Etyka w badaniach ankietowych — jak chronić dane i prywatność respondentów?
badania ankietowe
16.10.2025r.
Etyka w badaniach ankietowych — jak chronić dane i prywatność respondentów?
Dlaczego etyka jest kluczowa w badaniach ankietowych? Etyka w badaniach oznacza działanie w sposób uczciwy, transparentny i odpowiedzialny wobec uczestników....
Ankiety przed otwarciem hotelu dla zwierząt. Czego się dowiedzieć od potencjalnych klientów?
badania ankietowe
13.10.2025r.
Ankiety przed otwarciem hotelu dla zwierząt. Czego się dowiedzieć od potencjalnych klientów?
Pytania o profil właścicieli zwierząt Pierwszym krokiem w projektowaniu ankiety jest poznanie grupy docelowej. Właściciele psów i kotów różnią...
Badania lojalności klientów — jak mierzyć przywiązanie do marki bez pytań o rekomendację?
badania ankietowe
09.10.2025r.
Badania lojalności klientów — jak mierzyć przywiązanie do marki bez pytań o rekomendację?
Dlaczego warto szukać alternatyw? Pytania o rekomendację opierają się na deklaracjach, które nie zawsze przekładają się na realne zachowania. Klient może...
Alternatywne wskaźniki satysfakcji klienta — kiedy warto wyjść poza NPS, CSI i CES?
badania ankietowe
02.10.2025r.
Alternatywne wskaźniki satysfakcji klienta — kiedy warto wyjść poza NPS, CSI i CES?
Dlaczego standardowe wskaźniki bywają niewystarczające? NPS, CSI i CES mierzą głównie deklaracje lub subiektywne odczucia w określonym momencie. Mogą nie...
Tworzenie pytań pułapek w ankiecie — po co i jak to robić?
badania ankietowe
26.09.2025r.
Tworzenie pytań pułapek w ankiecie — po co i jak to robić?
Czym są pytania pułapki? Pytania pułapki (ang. trap questions) to specjalnie skonstruowane elementy ankiety, których celem jest wykrycie nieuważnych lub...
Analiza skuteczności badań przed i po kampanii — alternatywy dla modelu before–after
badania ankietowe
17.09.2025r.
Analiza skuteczności badań przed i po kampanii — alternatywy dla modelu before–after
Badania typubefore–after(przed i po) są od lat stosowanym sposobem oceny skuteczności kampanii marketingowych, społecznych czy edukacyjnych. Polegają na...
Jak testować ankietę przed jej wdrożeniem?
badania ankietowe
10.09.2025r.
Jak testować ankietę przed jej wdrożeniem?
Dobrze zaprojektowana ankieta może dostarczyć wiarygodnych i wartościowych danych, ale nawet najlepiej przemyślany kwestionariusz wymaga weryfikacji przed uruchomieniem...
Ankiety jako narzędzie CSR — jak angażować społeczności lokalne
badania ankietowe
02.09.2025r.
Ankiety jako narzędzie CSR — jak angażować społeczności lokalne
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to strategia, w której przedsiębiorstwa i organizacje uwzględniają interes społeczny, środowiskowy i etyczny w swojej...
Sposoby na zwiększenie reprezentacji trudno dostępnych grup respondentów w badaniach CAWI
badania ankietowe
28.08.2025r.
Sposoby na zwiększenie reprezentacji trudno dostępnych grup respondentów w badaniach CAWI
Badania CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing) są obecnie jedną z najpopularniejszych metod zbierania danych ilościowych. Ich atuty to szybkość realizacji,...
Polecane serwisy: