Artykuły
Psychologia w badaniach ankietowych — jak unikać zniekształceń odpowiedzi?
Badania ankietowe, choć powszechne i stosunkowo proste w realizacji, niosą ze sobą ryzyko uzyskania odpowiedzi obarczonych zniekształceniami. Wynikają one z mechanizmów...
Badania rynku w startupach. Jak małe firmy mogą skutecznie konkurować z dużymi graczami?
Rynkowi giganci dysponują ogromną przewagą: niemal nieograniczonymi zasobami, wysokimi budżetami marketingowymi i powszechnie rozpoznawalną marką. Nic dziwnego,...
10 podstawowych zasad budowy dobrej ankiety
Tworzenie kwestionariusza ankiety jest jednym z najważniejszych etapów procesu badawczego. Kwestionariusz powinien być skonstruowany w sposób przemyślany...
Etyka w badaniach ankietowych — jak chronić dane i prywatność respondentów?
Badania ankietowe to jedno z najczęściej stosowanych narzędzi pozyskiwania danych o opiniach, postawach i zachowaniach ludzi. Jednak każda ankieta, zwłaszcza realizowana...
Ankiety przed otwarciem hotelu dla zwierząt. Czego się dowiedzieć od potencjalnych klientów?
Otwarcie hotelu dla zwierząt to inwestycja, która wymaga nie tylko pasji do czworonogów, ale i gruntownego poznania potrzeb przyszłych klientów....
Badania lojalności klientów — jak mierzyć przywiązanie do marki bez pytań o rekomendację?
Dlaczego warto szukać alternatyw?
Pytania o rekomendację opierają się na deklaracjach, które nie zawsze przekładają się na realne zachowania. Klient może...
Alternatywne wskaźniki satysfakcji klienta — kiedy warto wyjść poza NPS, CSI i CES?
Badania satysfakcji klienta od lat opierają się na popularnych wskaźnikach, takich jak NPS (Net Promoter Score), CSI (Customer Satisfaction Index) czy CES (Customer...
Tworzenie pytań pułapek w ankiecie — po co i jak to robić?
W badaniach ankietowych kluczowe jest pozyskanie rzetelnych, wiarygodnych danych. Niestety, część respondentów wypełnia kwestionariusze niedbale — zaznacza...
Analiza skuteczności badań przed i po kampanii — alternatywy dla modelu before–after
Badania typubefore–after(przed i po) są od lat stosowanym sposobem oceny skuteczności kampanii marketingowych, społecznych czy edukacyjnych. Polegają na porównaniu...