Funkcjonalność badań online

 

Badania online zwane inaczej CAWI (z ang. Computer-Assisted Web Interview) są jedną z najpopularniejszych metod ankietowania. Formularze ankiet są udostępniane drogą elektroniczną dużej grupie odbiorców. Dzięki przeprowadzaniu badań internetowych można uzyskać wiele ważnych i ciekawych informacji na temat rynku, bądź  potencjalnych konsumentów (ich zachowań, preferencji, czy także gustów). W przypadku badań ilościowych to właśnie badania online pokazują swoje szerokie zastosowanie.  Dzięki takim ankietom osoby przeprowadzające badania szybko uzyskają odpowiedź na pytanie „ile?”. Badania online są jednym z rodzajów badań marketingowych, lecz czy naprawdę odgrywają, aż tak dużą rolę w poznawaniu rynku oraz zachowań konsumentów?

Łatwe i szybkie poznanie opinii respondentów

Osoby przeprowadzające badania funkcjonalność ankietowania internetowego mogą zauważyć już w trakcie szukania odpowiedniej grupy respondentów. Właśnie w Internecie osoby ankietujące mogą znaleźć najszersze grono odbiorców, ze względu na dużą popularność sieci. Każdy z nas czytając ten artykuł ma dostęp do danych sieci komórkowych, bądź Wi-Fi. Znajdziemy w Internecie dzieci, młodzież, osoby dorosłe, a także starszą grupę społeczeństwa. Decydując się na badanie online wiemy, że znajdziemy odpowiadające nam osoby do badania. Nie trzeba tracić czasu na dzwonienie, bądź wychodzenie z domu, aby znaleźć respondentów, wystarczy włączyć Internet. Dzięki takim możliwościom badania online można przeprowadzać w szybki sposób, gdyż w krótkim czasie naszą ankietę może wypełnić duża liczba respondentów. Udostępniając ankietę jednym kliknięciem wysyłamy ją do wszystkich odbiorców, a co ważniejsze, w tym samym czasie może uzupełniać ją wiele osób jednocześnie. Respondenci są informowani o szacowanym czasie wypełnienia ankiety, więc nie będą zaskoczeni długością trwania badania. Otrzymane wyniki posiadamy w sieci, więc przeanalizowanie ich nie będzie czasochłonnym zadaniem.

 

Prostsze podejmowanie decyzji w przyszłości

Dzięki przeprowadzanym badaniom online można łatwiej podejmować decyzje. Systematyczne badania pozwalają zaobserwować, jakie mechanizmy kierują rynkiem oraz co wpływa na zachowania konsumentów. Ankiety internetowe dostarczają aktualnych informacji o rynku i klientach osobom przeprowadzającym sondaże, lecz także pozwalają wyciągać wnioski dotyczące funkcjonowania rynku w przyszłości. Na podstawie badań internetowych łatwiej wprowadzić nowe produkty na rynek, gdyż przedsiębiorcy widzą, jak na przestrzeni lat zmieniały się oczekiwania i preferencje potencjalnych nabywców. Można uzyskać informacje, jakie czynniki (cena, reklama, zróżnicowana oferta, jakość obsługi) mają wpływ na zakup konkretnych produktów wśród konsumentów. Dzięki przeprowadzaniu badań online łatwiej uniknąć błędów w trakcie podejmowania decyzji ze względu na posiadane informacje.

Przeprowadzanie badań online jest często wybieraną formą badań ze względu na swoją funkcjonalność. Ankiety internetowe pozwalają dotrzeć do dużej grupy odbiorców w bardzo krótkim czasie. Niewątpliwie wpływa na to popularność Internetu. Chcąc przeprowadzić takie badania nie potrzebujemy specjalistycznej wiedzy. Co więcej, dzięki uzyskanym informacjom przedsiębiorcy mogą odważnie spoglądać w przyszłość. Pełna analiza rynku pozwoli na bycie o krok przed firmami konkurującymi, ze względu na posiadaną wiedzę o zmieniającym się rynku, ale i o zachowaniach konsumentów. Badania ankietowe online są przyszłością badań internetowych, ze względu na ciągle rozwijającą się technologię.

IDI - jedna z najpopularniejszych metod realizacji badań rynku W jaki sposób można zarobić pieniądze za ankiety? Panelowe badania ankietowe - wyrażanie opinii a płatne ankiety Na czym polegają badania społeczne i jakich informacji dostarczają? Badania ankietowe rynku e-commerce dla nowoczesnych firm Badania telefoniczne dla Twojej firmy Badania ankietowe pacjentów a weryfikacja satysfakcji z obsługi Badania ankietowe - krótki rys historyczny Zastosowanie techniki CAWI w badaniach pracowników Zastosowanie badań sondażowych w marketingu – osiągnij szereg korzyści biznesowych! Panelowe badania ankietowe - na czym polegają badania opinii? Nowoczesne rozwiązania a badania ankietowe rynku Zarabianie przez Internet Badania ankietowe a poszukiwania oprogramowania idealnego Badania ankietowe - rozwiązania dla firm medycznych Badania opinii pracowników Sektor farmacji a badania ankietowe rynku Kreowanie pozytywnego wizerunku – placówki medyczne Rynek FMCG a badania ankietowe Analiza Statystyczna w opiece zdrowotnej Badania omnibusowe Przydatność kalkulatora wielkości próby Badania rynku i ich rodzaje Badania telefoniczne (CATI) a tradycyjne badania ankietowe (PAPI) Wyniki badań ankietowych i ich analiza Jak efektywne przeprowadzić badania ankietowe? Badania ankietowe i ich rodzaje Badania ankietowe - sposób przeprowadzania Czym są badania ankietowe? Ile kosztują badania ankietowe? Jak szybki i tanio przeprowadzić badania ankietowe i sondaże? Ankietyzacja online Klientów sklepu internetowego Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online SurvGo - nowe sposoby ankietyzacji W jaki sposób zbadać satysfakcję klientów i zwiększyć zyski firmy? Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. I) Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. II) CATI jako sposób kontaktu z klientem Badanie sondażowe - ankieta Jaka jest różnica między dlaczego a ile? Opinia pacjentów jako bodziec do wprowadzenia zmian Omnibus - kompleskowe badania ankietowe Płatne ankiety w procesie budowania wizerunku firmy Na co zwrócić uwagę dobierając metodę badawczą? Omnibus - badanie ankietowe wspierające biznes Badania opinii klientów: ankiety – plusy i minusy Badania ankietowe dla przedsiębiorców- zwiększenie sprzedaży Na czym polegają badania ruchu turystycznego? Zastosowanie CAWI w badaniach ankietowych CATI jako telefoniczna metoda badania klientów Badanie ankietowe dają potrzebne informacje Jaką metodę wybrać realizując badania ankietowe? Płatne ankiety w procesie wyrażania i pozyskiwania opinii Co powinien wiedzieć użytkownik panelu konsumenckiego? Historia pewnej podróży – co się dzieje zanim pacjent trafi do gabinetu? Ceny badań ankietowych. Badania ankietowe online. Strategia marketingowa w Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat® | Badania dla biznesu Badania ankietowe. Szybkie i skuteczne dla małych i dużych firm 7 kroków do dobrej analizy rynku w małej firmie Segmentacja rynku – jak sprawdzić, czy została dobrze zrealizowana? Wypełnianie ankiet – czy to się opłaca? Jak często firmy powinny przeprowadzać badania online? Funkcjonalność badań online

© 2017 Badania Ankietowe – wiedza z pierwszej ręki

Badania ankietowe od 4 zł.