Jak zwiększyć sprzedaż, inwestując w przedsprzedażową ankietę online?

badania ankietowe

Można pomyśleć, że najlepszą strategią sprzedaży dla dobrego zespołu sprzedażowego jest nakłonienie ludzi do rozmowy. Jednak wiele zależy od tego, jak bardzo klient jest przygotowany do konwersji. Na szczęście istnieje prosty sposób na zwiększenie efektywności i sprzedaży – przedsprzedażowa ankieta online.

Czym jest kwestionariusz przedsprzedażowy?

Najprostszym sposobem na zrozumienie kwestionariusza przedsprzedażowego jest to, że jest to kontrola jakości Twoich treści. Świetna strategia marketingowa może przynieść Ci wiele wskazówek. Zespół sprzedaży musi jednak skupić się tylko na tych najlepszych. Przedsprzedażowe ankiety online posiadają kilka krótkich pytań, które są zadawane klientom. Kwestionariusz przedsprzedażowy i informacje zwrotne otrzymane z niego pomogą Twojemu zespołowi sprzedaży posortować klientów na różne grupy. Wysyłając klientom przedsprzedażową ankietę internetową, możesz zapytać o ważne szczegóły dotyczące Twojego klienta. Informacje te pomogą Ci podjąć wcześniej decyzję o najlepszej strategii sprzedaży dla Twojego produktu, czy usługi.

Dlaczego powinieneś zainwestować w ankietę online przedsprzedażową?

Wprowadzając ankietę internetową przedsprzedażową, zmuszasz klienta do wykonania większej ilości pracy. Oczywiście, muszą istnieć ku temu ważne powody. Warto wiedzieć, że im łatwiejszy proces zakupu dla klienta, tym lepiej. Ale odpowiadanie na pytania przedsprzedażowej ankiety online jest dobre zarówno dla klienta, jak i dla Twojej firmy.

Oszczędność czasu zmarnowanego na złe wyniki

Sprzedawca marnujący czas na rozmyślanie o nieodpowiednich produktach, mógłby poświęcić ten czas na konwersję dobrych produktów i usług. Nieefektywność w sprzedaży w szczególności ma ogromne koszty alternatywne. Dobrze zaprojektowany kwestionariusz przedsprzedażowy z odpowiednimi pytaniami oszczędza Twojemu zespołowi sprzedaży mnóstwo czasu. Mogą oni wtedy poświęcić ten czas na skupienie się na dobrych potencjalnych klientach i napędzaniu rozwoju biznesu.

Skróć czas przygotowania

Aby stworzyć nowy produkt, bądź usługę, zespół sprzedaży musi wykonać sporo badań. Być może trzeba będzie nawet zaplanować wiele podejść w zależności od tego, jak zareaguje klient. Idealnie byłoby również zrozumieć, jakie są priorytety klienta, aby można było lepiej się do nich odnieść. Przedsprzedażowe ankiety online dają Ci wszystkie te informacje bezpośrednio u źródła. Redukuje to czas poświęcony na badania i projektowanie strategii, które są nieistotne. A jak wiadomo, większa efektywność oznacza większą sprzedaż i lepsze wyniki!

Ułatwienie dla klienta

Wypełnienie przez klienta dodatkowej, przedsprzedażowej ankiety online brzmi jak więcej pracy, ale tak nie jest. Jeśli klient poświęci trochę czasu na przedstawienie swoich priorytetów na wczesnym etapie, przyspiesza to proces podejmowania decyzji. Sprzedawca, który posiada ankietę przedsprzedażową, jest gotowy ze wszystkimi szczegółami przed rozmową telefoniczną lub spotkaniem z klientem. Nie jest też tak, że szczegóły w ankiecie są opcjonalne. Pytania zadawane w ankiecie i tak pojawiłyby się podczas tradycyjnej rozmowy sprzedażowej. Ankieta przedsprzedażowa sprawia, że proces ten jest bardziej płynny i wygodny dla obu stron.

Zwiększ wielkość transakcji

Kiedy bierzesz udział w rozmowie sprzedażowej, nie wiedząc, czego chce klient, masz ograniczone możliwości. Być może będziesz musiał pośpiesznie oceniać ich odpowiedzi i sugerować najbardziej oczywiste rozwiązania. Jest to proces, który jest niepotrzebnie stresujący i nieefektywny. Uzyskanie informacji o kliencie za pomocą przedsprzedażowej ankiety może również pomóc w zwiększeniu wielkości transakcji. Kiedy znasz priorytety klienta, Twój zespół sprzedaży może poświęcić trochę czasu na zastanowienie się nad dodatkowymi rozwiązaniami, które można mu sprzedać. Kwestionariusz przedsprzedażowy może pomóc Ci wyjść poza oczywiste rozwiązania i zwiększyć sprzedaż.

Z pewnością teraz rozumiesz dlaczego tak ważne jest przeprowadzanie przedsprzedażowej ankiety online. Dzięki nim możesz zdobyć wiele informacji wcześniej, co wpłynie na podejmowanie słusznych decyzji na czas.

Najczęściej zadawane pytania
Czy kwestionariusze przedsprzedażowe są dostosowywane do indywidualnych potrzeb klienta?

Wszystkie narzędzia badawcze są przygotowywane indywidualnie w ścisłej współpracy z Klientem. Jeśli jesteś zainteresowany przygotowaniem kwestionariusza dopasowanego do Twoich potrzeb napisz do nas na biuro@biostat.com.pl

Do wprowadzenia jakich produktów można wykorzystać ankietę przedsprzedażową?

Ankietę przedsprzedażową można wykorzystać do podjęcia decyzji biznesowej przed wprowadzeniem zarówno dowolnego produktu, jak i usługi na rynek. Najczęściej jednak przedsiębiorstwa decydują się na realizację takiej ankiety w przypadku produktów flagowych. 

Zobacz także

Tagi

ankiety online badania marketingowe