Jak efektywne przeprowadzić badania ankietowe?

 

Aby skutecznie przeprowadzić badanie ankietowe, należy się bardzo starannie do tego zadania przygotować. Przede wszystkim, trzeba pamiętać o tym, iż najważniejsze jest poprawne przygotowanie kwestionariusza, oraz ustalenie techniki zbierania informacji w badaniu, na co wpływ będzie mieć określona grupa respondentów. Można nawet powiedzieć, iż wybór grupy respondentów będzie tutaj w najwyższym stopniu determinujący dla wyboru rodzaju przeprowadzanego badania ankietowego. Zobaczmy więc w jaki sposób prawidłowo się za to zagadnienie zabrać, aby nie mieć jakichkolwiek poważniejszych z tego tytułu trudności. 

Tematyka badania a wybór typu badania

Trzeba tutaj także zwrócić uwagę na to, iż w zależności od tematu przeprowadzanego badania, będziemy stosować inny jego rodzaj. W wielu przypadkach można będzie oczywiście zastosować kilka metod badawczych, niemniej jednak znajda się także takie sytuacje, w których tylko jeden rodzaj badania ankietowego przyniesie nam odpowiednie efekty. Dla przykładu jeśli mamy zamiar zbadać efektywność kampanii reklamowych, czy też efektywność działań w kreowaniu świadomości istnienia marki, wizerunku firmy, najlepszym rozwiązaniem będą badania ankietowe audytoryjne. Ten typ badania charakteryzuje się bowiem dużym poziomem zwrotu ankiet, a przede wszystkim można tutaj w jednym miejscu, na przykład na sali sprzedażowej, skutecznie zebrać dość sporą grupę osób w stu procentach zainteresowanych danym zagadnieniem, tematem, branżą. Możemy przeprowadzić je na dobrze dobranej grupie klientów poszczególnych firm, co wpływa na wysoki poziom rzetelności osiąganych wyników.

Prawidłowe przygotowanie kwestionariusza

To chyba najważniejsza kwestia na jaką należy zwrócić uwagę zanim przystąpimy do przeprowadzania badań ankietowych. Chodzi tutaj o to aby w jak największym zakresie uniknąć typowych błędów przy przygotowywaniu kwestionariusza (pisaliśmy o tym już wcześniej), aby wyniki badania były jak najbardziej rzetelne. Trzeba tutaj dołożyć wszelkich starań do tego, aby poszczególne pytania nie były ze sobą sprzeczne, oraz aby nie sugerowały badanym udzielania konkretnych rodzajów odpowiedzi. Jednym słowem przygotowanie kwestionariusza powinno być bardzo staranne, i powinniśmy zapewnić sobie możliwość takiego przeprowadzenia ankiety, aby jej wyniki były jak najbardziej prawdziwe i rzetelne dla danego zagadnienia badawczego.

Tagi

badania ankietowe badania ankietowe telefoniczne badania PAPI badania ankietowe PAPI panelowe badania ankietowe badanie ankietowe
IDI - jedna z najpopularniejszych metod realizacji badań rynku W jaki sposób można zarobić pieniądze za ankiety? Panelowe badania ankietowe - wyrażanie opinii a płatne ankiety Na czym polegają badania społeczne i jakich informacji dostarczają? Badania ankietowe rynku e-commerce dla nowoczesnych firm Badania telefoniczne dla Twojej firmy Badania ankietowe pacjentów a weryfikacja satysfakcji z obsługi Badania ankietowe - krótki rys historyczny Zastosowanie techniki CAWI w badaniach pracowników Zastosowanie badań sondażowych w marketingu – osiągnij szereg korzyści biznesowych! Panelowe badania ankietowe - na czym polegają badania opinii? Nowoczesne rozwiązania a badania ankietowe rynku Zarabianie przez Internet Badania ankietowe a poszukiwania oprogramowania idealnego Badania ankietowe - rozwiązania dla firm medycznych Badania opinii pracowników Sektor farmacji a badania ankietowe rynku Kreowanie pozytywnego wizerunku – placówki medyczne Rynek FMCG a badania ankietowe Analiza Statystyczna w opiece zdrowotnej Badania omnibusowe Przydatność kalkulatora wielkości próby Badania rynku i ich rodzaje Badania telefoniczne (CATI) a tradycyjne badania ankietowe (PAPI) Wyniki badań ankietowych i ich analiza Jak efektywne przeprowadzić badania ankietowe? Badania ankietowe i ich rodzaje Badania ankietowe - sposób przeprowadzania Czym są badania ankietowe? Ile kosztują badania ankietowe? Jak szybki i tanio przeprowadzić badania ankietowe i sondaże? Ankietyzacja online Klientów sklepu internetowego Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online SurvGo - nowe sposoby ankietyzacji W jaki sposób zbadać satysfakcję klientów i zwiększyć zyski firmy? Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. I) Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. II) CATI jako sposób kontaktu z klientem Badanie sondażowe - ankieta Jaka jest różnica między dlaczego a ile? Opinia pacjentów jako bodziec do wprowadzenia zmian Omnibus - kompleskowe badania ankietowe Płatne ankiety w procesie budowania wizerunku firmy Na co zwrócić uwagę dobierając metodę badawczą? Omnibus - badanie ankietowe wspierające biznes Badania opinii klientów: ankiety – plusy i minusy Badania ankietowe dla przedsiębiorców- zwiększenie sprzedaży Na czym polegają badania ruchu turystycznego? Zastosowanie CAWI w badaniach ankietowych CATI jako telefoniczna metoda badania klientów Badanie ankietowe dają potrzebne informacje Jaką metodę wybrać realizując badania ankietowe? Płatne ankiety w procesie wyrażania i pozyskiwania opinii Co powinien wiedzieć użytkownik panelu konsumenckiego? Historia pewnej podróży – co się dzieje zanim pacjent trafi do gabinetu? Ceny badań ankietowych. Badania ankietowe online.

© 2017 Badania Ankietowe – wiedza z pierwszej ręki

Badania ankietowe od 4 zł.