Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. II)

Niniejszy artykuł jest wpisem kontynuującym wątek pierwszej części opracowania nt. "Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych?", który dostępny jest tutaj.

 

Szybkość zbierania wyników

Panele Badawcze są w stanie przeprowadzić badanie na próbie około tysiąca osób - nawet już w 24 godziny! Tak krótki czas realizacji spowodowany jest dwoma czynnikami - pierwszym z nich jest korzystanie z wypracowanych już kanałów komunikacji z respondentami, dzięki którym informacja o nowym badaniu błyskawicznie dociera do naszej grupy docelowej. Najczęściej stosowanymi formami powiadomień są :

  • wiadomości e-mail – panele badawcze wysyłają wiadomości email z zaproszeniem do wypełnienia ankiety w aplikacji do ankietyzacji z bezpośrednim linkiem do badania. Wysyłka wykonywana jest automatycznie do określonej grupy lub określonej liczby respondentów.
  • powiadomienia PUSH w aplikacjach mobilnych – aplikacje do ankietyzacji, które zostały stworzone przez panele badawcze posiadają moduł powiadomień PUSH, dzięki czemu użytkownik który posiada aplikacje na swoim telefonie, dostaje informacje bezpośrednio na smartphone o nowej ankiecie.
  • linkowanie ankiety w Social Media – udostępnienie na profilach w Social Media bezpośredniego linku do ankiety.

 

Dodatkowym sposobem na powiadomienia jest implementacja linku do ankiety na naszej stronie internetowej. Istnieje również możliwość importu własnej bazy użytkowników.

Drugim z czynników znacząco wpływających na czas zbierania informacji jest przyzwyczajenie użytkowników Panelu do wypełniania ankiet oraz dzielenia się opinią za pomocą aplikacji do ankietyzacji. Uczestnictwo w badaniach to proces, dzięki któremu zbierają punkty a następnie wymieniają je np. na środki finansowe.

 

Merytoryczna pomoc w tworzeniu ankiet oraz gotowe ankiety

Panele badawcze, oprócz gotowych rozwiązań, często oferują pomoc eksperta (osoby merytorycznej projektującej ankiety na co dzień) w formułowaniu pytań i określeniu wskaźników. Coraz bardziej popularnym rozwiązaniem jest również gotowe schematy ankiety, które oczywiście możemy modyfikować. Takie gotowe schematy zawierają standardowe pytania dla określonego typu badań lub określonej grupy docelowej. Po zebraniu odpowiedzi dla takiej ankiety, system automatycznie oblicza ważne wskaźniki – np. dla badania satysfakcji liczony jest wskaźnik NPS lub CSI.

 

Oszczędność czasu przy obróbce danych

Zebrane odpowiedzi z reguły poddawane są automatycznej obróbce danych przez system. Wyniki prezentowane są w formie tabel i wykresów. Wyniki można dowolnie eksportować oraz zapisywać. Format danych jest różny – od szczegółowych odpowiedzi w xls po możliwość zapisu wykresów w pliku graficznym. Aplikacje do ankietyzacji często posiadają moduł automatycznych porównań wyniku badania do poprzednich okresów.

Tagi

badanie opinii aplikacja do ankietyzacji aplikacje do ankietyzacji panel konsumencki program do ankietyzacji oprogramowanie do ankietyzacji
IDI - jedna z najpopularniejszych metod realizacji badań rynku W jaki sposób można zarobić pieniądze za ankiety? Panelowe badania ankietowe - wyrażanie opinii a płatne ankiety Na czym polegają badania społeczne i jakich informacji dostarczają? Badania ankietowe rynku e-commerce dla nowoczesnych firm Badania telefoniczne dla Twojej firmy Badania ankietowe pacjentów a weryfikacja satysfakcji z obsługi Badania ankietowe - krótki rys historyczny Zastosowanie techniki CAWI w badaniach pracowników Zastosowanie badań sondażowych w marketingu – osiągnij szereg korzyści biznesowych! Panelowe badania ankietowe - na czym polegają badania opinii? Nowoczesne rozwiązania a badania ankietowe rynku Zarabianie przez Internet Badania ankietowe a poszukiwania oprogramowania idealnego Badania ankietowe - rozwiązania dla firm medycznych Badania opinii pracowników Sektor farmacji a badania ankietowe rynku Kreowanie pozytywnego wizerunku – placówki medyczne Rynek FMCG a badania ankietowe Analiza Statystyczna w opiece zdrowotnej Badania omnibusowe Przydatność kalkulatora wielkości próby Badania rynku i ich rodzaje Badania telefoniczne (CATI) a tradycyjne badania ankietowe (PAPI) Wyniki badań ankietowych i ich analiza Jak efektywne przeprowadzić badania ankietowe? Badania ankietowe i ich rodzaje Badania ankietowe - sposób przeprowadzania Czym są badania ankietowe? Ile kosztują badania ankietowe? Jak szybki i tanio przeprowadzić badania ankietowe i sondaże? Ankietyzacja online Klientów sklepu internetowego Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online SurvGo - nowe sposoby ankietyzacji W jaki sposób zbadać satysfakcję klientów i zwiększyć zyski firmy? Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. I) Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. II) CATI jako sposób kontaktu z klientem Badanie sondażowe - ankieta Jaka jest różnica między dlaczego a ile? Opinia pacjentów jako bodziec do wprowadzenia zmian Omnibus - kompleskowe badania ankietowe Płatne ankiety w procesie budowania wizerunku firmy Na co zwrócić uwagę dobierając metodę badawczą? Omnibus - badanie ankietowe wspierające biznes Badania opinii klientów: ankiety – plusy i minusy Badania ankietowe dla przedsiębiorców- zwiększenie sprzedaży Na czym polegają badania ruchu turystycznego? Zastosowanie CAWI w badaniach ankietowych CATI jako telefoniczna metoda badania klientów Badanie ankietowe dają potrzebne informacje Jaką metodę wybrać realizując badania ankietowe? Płatne ankiety w procesie wyrażania i pozyskiwania opinii Co powinien wiedzieć użytkownik panelu konsumenckiego? Historia pewnej podróży – co się dzieje zanim pacjent trafi do gabinetu? Ceny badań ankietowych. Badania ankietowe online.

© 2017 Badania Ankietowe – wiedza z pierwszej ręki

Badania ankietowe od 4 zł.