CATI jako sposób kontaktu z klientem

Zdecydowanie jedną z najpopularniejszych metod badawczych są z pewnością wywiady przeprowadzane drogą telefoniczną. Narzędziem służącym do przeprowadzania takich rozmów jest system CATI. W szczególny sposób należy podkreślić, iż sprawdza się on we wszelkich badaniach, gdzie ważne jest utrzymanie wysokiego standardu rozmów, a także w tych sytuacjach, gdzie dba się o przeprowadzenie badania z zachowaniem logiczności wypowiedzi.

 

Badanie musi odpowiadać konkretnym celom

O wykorzystaniu metody koncentrującej się na wywiadzie telefonicznym można powiedzieć, iż:

  • pozwala poznać opinie i odczucia konkretnych grup;
  • nadaje się do przeprowadzenia badań wizerunkowych;
  • można wykorzystać je w badaniach ewaluacyjnych;
  • są pomoce w określaniu poziomu satysfakcji i lojalności klientów.

 

Za największą zaletę CATI należy jednak uznać możliwość dopasowania kwestionariusza ankiety do celu badania oraz pojawiających się potrzeb i warunków przeprowadzenia wywiadu.

 

Metoda oddziałująca na potrzeby badania

Biorąc pod uwagę funkcje systemu należy podkreślić, iż posiada on możliwość swobodnego kształtowania ankiety, nagrywania rozmów oraz tworzenie tzw. czarnych list. Funkcje te pozwalają na dynamiczną reakcje następujących sytuacje. W szczególności należy podkreślić, że wywiady przeprowadzane z wykorzystaniem wspomnianego systemu:

  • wspomagane są komputerowo;
  • pozwalają na zebrania wiarygodnych danych;
  • usprawniają etap prezentacji wyników badania.

 

Wizerunek firmy zależy od kontaktu z rynkiem

CATI jednocześnie wpływa na podnoszenie jakości otrzymywanych wyników, jak i  standardów rozmów, które są nagrywane i które w dowolnym czasie można odsłuchać. Z drugiej strony przeprowadzanie takich wywiadów wpływa w pozytywny sposób na wizerunek firmy. Dodatkowo system umożliwia podgląd na bieżąco uzyskiwanych wyników oraz pracę w chmurze przy zastosowaniu modelu Saas, co rodzi takie możliwości jak:

  • całodobowy dostęp do oprogramowania;
  • korzystanie z oprogramowania w dowolnym miejscu;
  • automatyczne aktualizacje;
  • tworzenie kopii zapasowych.

 

Regularność zwiększa efekty

Dodatkowymi atutami procesów badawczych przeprowadzanych z wykorzystaniem techniki CATI jest możliwość dopytania ankietowanego, co ma na myśli, a także pełnego wysłuchania rozmówcy. Mając na uwadze, iż badanie to w pozytywny sposób oddziałuje na relacje z klientem, gdyż nie tylko jestem sygnałem zainteresowania wysyłanym do klienta, ale także wyraża chęć wysłuchania go, to badanie to powinno być wykonywane w sposób regularny.  

Tagi

ankiety online CATI Program CAWI program do badań program do CAWI capi
IDI - jedna z najpopularniejszych metod realizacji badań rynku W jaki sposób można zarobić pieniądze za ankiety? Panelowe badania ankietowe - wyrażanie opinii a płatne ankiety Na czym polegają badania społeczne i jakich informacji dostarczają? Badania ankietowe rynku e-commerce dla nowoczesnych firm Badania telefoniczne dla Twojej firmy Badania ankietowe pacjentów a weryfikacja satysfakcji z obsługi Badania ankietowe - krótki rys historyczny Zastosowanie techniki CAWI w badaniach pracowników Zastosowanie badań sondażowych w marketingu – osiągnij szereg korzyści biznesowych! Panelowe badania ankietowe - na czym polegają badania opinii? Nowoczesne rozwiązania a badania ankietowe rynku Zarabianie przez Internet Badania ankietowe a poszukiwania oprogramowania idealnego Badania ankietowe - rozwiązania dla firm medycznych Badania opinii pracowników Sektor farmacji a badania ankietowe rynku Kreowanie pozytywnego wizerunku – placówki medyczne Rynek FMCG a badania ankietowe Analiza Statystyczna w opiece zdrowotnej Badania omnibusowe Przydatność kalkulatora wielkości próby Badania rynku i ich rodzaje Badania telefoniczne (CATI) a tradycyjne badania ankietowe (PAPI) Wyniki badań ankietowych i ich analiza Jak efektywne przeprowadzić badania ankietowe? Badania ankietowe i ich rodzaje Badania ankietowe - sposób przeprowadzania Czym są badania ankietowe? Ile kosztują badania ankietowe? Jak szybki i tanio przeprowadzić badania ankietowe i sondaże? Ankietyzacja online Klientów sklepu internetowego Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online SurvGo - nowe sposoby ankietyzacji W jaki sposób zbadać satysfakcję klientów i zwiększyć zyski firmy? Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. I) Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. II) CATI jako sposób kontaktu z klientem Badanie sondażowe - ankieta Jaka jest różnica między dlaczego a ile? Opinia pacjentów jako bodziec do wprowadzenia zmian Omnibus - kompleskowe badania ankietowe Płatne ankiety w procesie budowania wizerunku firmy Na co zwrócić uwagę dobierając metodę badawczą? Omnibus - badanie ankietowe wspierające biznes Badania opinii klientów: ankiety – plusy i minusy Badania ankietowe dla przedsiębiorców- zwiększenie sprzedaży Na czym polegają badania ruchu turystycznego? Zastosowanie CAWI w badaniach ankietowych CATI jako telefoniczna metoda badania klientów Badanie ankietowe dają potrzebne informacje Jaką metodę wybrać realizując badania ankietowe? Płatne ankiety w procesie wyrażania i pozyskiwania opinii Co powinien wiedzieć użytkownik panelu konsumenckiego? Historia pewnej podróży – co się dzieje zanim pacjent trafi do gabinetu? Ceny badań ankietowych. Badania ankietowe online.

© 2017 Badania Ankietowe – wiedza z pierwszej ręki

Badania ankietowe od 4 zł.