Badania telefoniczne dla Twojej firmy

 

Badania telefoniczne, czyli inaczej badania CATI to jedna z metod zbierania informacji w ilościowych badaniach rynku oraz badaniach opinii publicznej. Polegają one na rozmowie przez telefon, która przybiera formy wywiadu – ankieter odczytuje pytania, a następnie notuje uzyskane odpowiedzi w systemie komputerowym. Zazwyczaj respondenci wybierani są metodą losową z bazy danych, którą posiada dana firma.

 

Zalety badań telefonicznych:

- Przede wszystkim w krótkim czasie możemy zebrać sporą ilość danych, o którą w sposób tradycyjny musielibyśmy starać się o wiele dłużej.

- Zarazem pracownicy są w stanie od razu kodować w komputerze wszelkie uzyskane dane, przez co już w tak krótkim czasie możemy otrzymać zadowalające nas wyniki badań.

- W badaniach CATI chodzi również o cenę, którą przychodzi nam zapłacić za usługę – okazuje się bowiem, że jest to jedna z najatrakcyjniejszych ofert, z której może skorzystać nasza firma. Uzyskamy więc nie tylko cenne oraz rzeczowe informacje, ale również nie obciąży nas to finansowo. Jesteśmy również w stanie częściej korzystać z tego rodzaju metody i przybliżać naszą firmę do sukcesu.

Cały proces badania odbywa się albo w siedzibie firmy, która wykonuje zlecenie metodą CATI, niekiedy nawet ankieterzy wykonują pracę z domu, co umożliwia zaoferowanie klientowi naprawdę niskiej ceny. Tego rodzaju badania są bardzo pomocne w momencie, gdy chcemy uzyskać w szybkim czasie i niskim kosztem konkretne dane, dotyczące pewnego zjawiska, czy produktu.

 

W jaki sposób wykonuje się badania CATI?

Tutaj wszystko opiera się na wywiadzie kwestionariuszowym, tyle że jest on przeprowadzany za pośrednictwem telefonu. Dzięki temu ankieterzy mogą wykonać sporo wywiadów w krótkim czasie. Zaletą tej metody jest także możliwość tworzenia dosyć skomplikowanych i rozbudowanych  pytań, które dokładnie możemy objaśnić respondentowi podczas rozmowy.

Kwestionariusz wprowadzony jest do oprogramowania CATI, a teleankieter zaznacza właściwe odpowiedzi zgodnie z tym, co usłyszał od respondenta. Wszystkie wywiady są na bieżąco rejestrowane, a cała praca ankietera jest stale kontrolowana, dzięki czemu klient otrzymuje najwyższej jakości informacje.

Co więcej, w tej metodzie badań można również wkomponować elementy badań jakościowych, czyli pytania otwarte, a także pytania półotwarte, dzięki czemu jesteśmy w stanie uzyskać bardziej szczegółowe dane i doskonale znać potrzeby swoich konsumentów. W badaniach telefonicznych chodzi również o przestrzeganie podstawowych zasad etycznych jak na przykład respektowanie ustawowych obostrzeń bezpieczeństwa danych osobowych.

Tagi

badania ankietowe badania ankietowe CATI badania telefoniczne badania ankietowe telefoniczne zlecę badanie ankietowe zlecę badania ankietowe
IDI - jedna z najpopularniejszych metod realizacji badań rynku W jaki sposób można zarobić pieniądze za ankiety? Panelowe badania ankietowe - wyrażanie opinii a płatne ankiety Na czym polegają badania społeczne i jakich informacji dostarczają? Badania ankietowe rynku e-commerce dla nowoczesnych firm Badania telefoniczne dla Twojej firmy Badania ankietowe pacjentów a weryfikacja satysfakcji z obsługi Badania ankietowe - krótki rys historyczny Zastosowanie techniki CAWI w badaniach pracowników Zastosowanie badań sondażowych w marketingu – osiągnij szereg korzyści biznesowych! Panelowe badania ankietowe - na czym polegają badania opinii? Nowoczesne rozwiązania a badania ankietowe rynku Zarabianie przez Internet Badania ankietowe a poszukiwania oprogramowania idealnego Badania ankietowe - rozwiązania dla firm medycznych Badania opinii pracowników Sektor farmacji a badania ankietowe rynku Kreowanie pozytywnego wizerunku – placówki medyczne Rynek FMCG a badania ankietowe Analiza Statystyczna w opiece zdrowotnej Badania omnibusowe Przydatność kalkulatora wielkości próby Badania rynku i ich rodzaje Badania telefoniczne (CATI) a tradycyjne badania ankietowe (PAPI) Wyniki badań ankietowych i ich analiza Jak efektywne przeprowadzić badania ankietowe? Badania ankietowe i ich rodzaje Badania ankietowe - sposób przeprowadzania Czym są badania ankietowe? Ile kosztują badania ankietowe? Jak szybki i tanio przeprowadzić badania ankietowe i sondaże? Ankietyzacja online Klientów sklepu internetowego Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online SurvGo - nowe sposoby ankietyzacji W jaki sposób zbadać satysfakcję klientów i zwiększyć zyski firmy? Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. I) Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. II) CATI jako sposób kontaktu z klientem Badanie sondażowe - ankieta Jaka jest różnica między dlaczego a ile? Opinia pacjentów jako bodziec do wprowadzenia zmian Omnibus - kompleskowe badania ankietowe Płatne ankiety w procesie budowania wizerunku firmy Na co zwrócić uwagę dobierając metodę badawczą? Omnibus - badanie ankietowe wspierające biznes Badania opinii klientów: ankiety – plusy i minusy Badania ankietowe dla przedsiębiorców- zwiększenie sprzedaży Na czym polegają badania ruchu turystycznego? Zastosowanie CAWI w badaniach ankietowych CATI jako telefoniczna metoda badania klientów Badanie ankietowe dają potrzebne informacje Jaką metodę wybrać realizując badania ankietowe? Płatne ankiety w procesie wyrażania i pozyskiwania opinii Co powinien wiedzieć użytkownik panelu konsumenckiego? Historia pewnej podróży – co się dzieje zanim pacjent trafi do gabinetu? Ceny badań ankietowych. Badania ankietowe online.

© 2017 Badania Ankietowe – wiedza z pierwszej ręki

Badania ankietowe od 4 zł.