Badania ankietowe - rozwiązania dla firm medycznych

 

Sektor gospodarki posiada kilka głównych gałęzi, które w imponującym tempie się rozwijają. Jedną z nich jest rynek medyczny i farmaceutyczny. Tak szybki rozwój wymaga wprowadzania wielu innowacyjnych rozwiązań, nie tylko w dziale produkcji, lecz także w dziale obsługi klienta. Bardzo ważne dla dalszego rozwoju medycznego jest wsparcie badawcze i informacyjne. Rynek medyczny ulega również szybkim zmianom, które głównie wynikają z działalności konkurencji, zachowań konsumenckich, uwarunkowań prawnych i innych tendencji, które wiążą się z owymi działaniami. Badania rynku medycznego prowadzi się w celu przeanalizowania dotychczasowej sytuacji rynkowej i otrzymania takich informacji, które pozwolą sprawniej się rozwijać i osiągać nowe cele. Warto, aby realizacją badania zajęła się firma badawcza, która posiada odpowiednio wykwalifikowany zespół badaczy oraz w swym dorobku może pochwalić się podobnymi projektami. Zwiększa się również prawdopodobieństwo otrzymania obiektywnych wyników, które w następnej kolejności posłużą do wcielenia zmian w życie. Obszary, jakie obejmują badania rynku to obserwacyjne, epidemiologiczne i marketingowe. Warto podkreślić, że pojęcie rynku wiąże się z szybkimi zmianami, dlatego warto powtarzać badania co pewien czas. Tym samym, zlecać ich przeprowadzenie nie muszą tylko firmy, które chcą dopiero wprowadzić swój produkt na rynek, lecz także te, które od wielu lat odnoszą na omawianym rynku sukces.

 

Do kogo badanie?

Obszar badawczy rynku medycznego jest dość szeroki. Zawiera się w nim nie tylko analiza leków (tych na receptę i bez recepty), ale także sprzęt medyczny czy funkcjonowanie aptek itp. Grupa, na której przeprowadzane są badania rynku farmaceutycznego i medycznego to, oprócz oczywistych pacjentów, lekarze, pielęgniarki, farmaceuci, przedstawiciele medyczni, czyli cały personel związany w mniejszym, bądź większym stopniu z branżą medyczną. Dla prowadzonych badań bardzo ważnym elementem jest poznanie ich opinii, która staje się fundamentem tworzenia strategii firmy.

 

Realizacja, analiza i wnioski

Pierwszym krokiem realizacji badań jest stworzenie odpowiedniego gruntu pod badania rynku medycznego. Jest to koncepcja, która rozpoczyna się od rzetelnych odpowiedzi na kilka podstawowych pytań, jak np. co badać? Po dokładnym sprecyzowaniu obszaru badawczego, wybiera się odpowiednią metodę, która pomoże we właściwy sposób zebrać potrzebne informacje. Trzecim etapem jest analiza materiału przez profesjonalnych badaczy. Ostatnim etapem jest stworzenie wniosków z badań, które nakreślą, co jest mocną stroną danej firmy, jakie są jej możliwości, co jej zagraża oraz jak powinno się zmodyfikować dotychczasowe działania, by z jednej strony odpowiadały na potrzeby klientów, a z drugiej gwarantowały trwały sukces w branży medycznej.

Tagi

badania ankietowe badania rynku farmacja badania rynku farmaceutycznego badania rynku dla farmacji badania rynku medycznego badania marketingowe dla farmacji
IDI - jedna z najpopularniejszych metod realizacji badań rynku W jaki sposób można zarobić pieniądze za ankiety? Panelowe badania ankietowe - wyrażanie opinii a płatne ankiety Na czym polegają badania społeczne i jakich informacji dostarczają? Badania ankietowe rynku e-commerce dla nowoczesnych firm Badania telefoniczne dla Twojej firmy Badania ankietowe pacjentów a weryfikacja satysfakcji z obsługi Badania ankietowe - krótki rys historyczny Zastosowanie techniki CAWI w badaniach pracowników Zastosowanie badań sondażowych w marketingu – osiągnij szereg korzyści biznesowych! Panelowe badania ankietowe - na czym polegają badania opinii? Nowoczesne rozwiązania a badania ankietowe rynku Zarabianie przez Internet Badania ankietowe a poszukiwania oprogramowania idealnego Badania ankietowe - rozwiązania dla firm medycznych Badania opinii pracowników Sektor farmacji a badania ankietowe rynku Kreowanie pozytywnego wizerunku – placówki medyczne Rynek FMCG a badania ankietowe Analiza Statystyczna w opiece zdrowotnej Badania omnibusowe Przydatność kalkulatora wielkości próby Badania rynku i ich rodzaje Badania telefoniczne (CATI) a tradycyjne badania ankietowe (PAPI) Wyniki badań ankietowych i ich analiza Jak efektywne przeprowadzić badania ankietowe? Badania ankietowe i ich rodzaje Badania ankietowe - sposób przeprowadzania Czym są badania ankietowe? Ile kosztują badania ankietowe? Jak szybki i tanio przeprowadzić badania ankietowe i sondaże? Ankietyzacja online Klientów sklepu internetowego Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online SurvGo - nowe sposoby ankietyzacji W jaki sposób zbadać satysfakcję klientów i zwiększyć zyski firmy? Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. I) Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. II) CATI jako sposób kontaktu z klientem Badanie sondażowe - ankieta Jaka jest różnica między dlaczego a ile? Opinia pacjentów jako bodziec do wprowadzenia zmian Omnibus - kompleskowe badania ankietowe Płatne ankiety w procesie budowania wizerunku firmy Na co zwrócić uwagę dobierając metodę badawczą? Omnibus - badanie ankietowe wspierające biznes Badania opinii klientów: ankiety – plusy i minusy Badania ankietowe dla przedsiębiorców- zwiększenie sprzedaży Na czym polegają badania ruchu turystycznego? Zastosowanie CAWI w badaniach ankietowych CATI jako telefoniczna metoda badania klientów Badanie ankietowe dają potrzebne informacje Jaką metodę wybrać realizując badania ankietowe? Płatne ankiety w procesie wyrażania i pozyskiwania opinii Co powinien wiedzieć użytkownik panelu konsumenckiego? Historia pewnej podróży – co się dzieje zanim pacjent trafi do gabinetu? Ceny badań ankietowych. Badania ankietowe online.

© 2017 Badania Ankietowe – wiedza z pierwszej ręki

Badania ankietowe od 4 zł.