Ankietyzacja online Klientów sklepu internetowego

badania ankietowe

 

Prowadzisz sklep internetowy, jednak wyniki sprzedaży w dalszym ciągu nie spełniają Twoich oczekiwań? A może by tak zapytać wprost swoich Klientów o to, jak oceniają poszczególne aspekty procesu zakupowego? W tym celu będzie Ci potrzebna aplikacja do ankietyzacji online. Tego rodzaju oprogramowanie pozwoli na cykliczne badania zadowolenia Klientów z zakupów. Na podstawie wyników będziesz mógł wprowadzać zmiany pożądane z punktu widzenia swoich Klientów.

Czym powinna się cechować aplikacja do ankietyzacji?

 

Przede wszystkim oprogramowanie takie powinno zapewniać możliwość błyskawicznego i prostego wypełnienia ankiety. Obsługa nie może być zbyt skomplikowana i zajmować dużo czasu, gdyż w takim przypadku zniecierpliwiony Klient na pewno opuściłby ją przed ukończeniem. Ważne jest także to, aby spełnione zostały normy anonimowości. Nie ma więc sensu prosić użytkownika o podanie jakichkolwiek danych osobowych.

 

W przypadku sklepu internetowego przydatną funkcją jest możliwość wystawiania oceny posługując się w tym celu skalą punktową (np. od 1 do 10). Ciekawym rozwiązaniem będzie także wybór „buźki” przedstawiającej poziom zadowolenia (smutna, rozczarowana, wesoła, zaskoczona etc.).

 

Łatwość tworzenia raportów

 

Prostota użytkowania nie może przy tym dotyczyć jedynie Klienta. Również menedżer sklepu nie powinien mieć jakichkolwiek problemów z podglądem odpowiedzi oraz tworzeniem raportów na ich podstawie. Profesjonalne aplikacje do ankietyzacji online są wyposażone w moduł generowania automatycznych raportów graficznych. Możliwe jest jego uruchomienie na dowolnym etapie badania – nie ma więc konieczności oczekiwania na jego zakończenie. Na bieżąco można również kontrolować stopień realizacji pomiaru ankietowego.

 

Programy do ankiet najnowszej generacji umożliwiają dowolne definiowanie poziomów uprawnień. To od samego menedżera zależeć zatem będzie, jakim pracownikom zapewni dostęp do oprogramowania oraz jaki będzie jego zakres. Nieodzowne jest również zastosowanie protokołu szyfrowania danych, dzięki czemu uzyskane dane nie przedostaną się w niepowołane ręce.

 

Firma oferująca oprogramowanie do ankietyzacji powinna także zapewnić bieżące wsparcie w zakresie obsługi programu, a także usuwania ewentualnych usterek. Warto zatem przed wyborem takiego podmiotu zapytać o to, czy oferuje on całodobowy HelpDesk.

 

Co możesz zyskać?

 

Ankietyzacja Klientów nie może być jedynie sztuką dla sztuki. Chodzi o to, aby na podstawie uzyskiwanych wyników wdrażać zmiany korzystne z punktu widzenia Klientów. Dzięki temu zyskasz następujące korzyści:

 

1. Wzrost liczby zadowolonych Klientów,

2. Większa liczba konwersji,

3. Spadek częstotliwości porzucanych koszyków,

4. Mniejsza liczba Klientów odchodzących do konkurencji,

5. Zwiększenie zysków ze sprzedaży,

6. Większa skłonność Klientów do polecania sklepów swoim znajomym.  

Najczęściej zadawane pytania
Jakimi technikami mogę przeprowadzić badania wśród klientów?

Opinię klientów można zbadać zarówno technikami ilościowymi jak ankietyzacja interentowa CAWI bądź telefoniczna CATI, jak i poprzez jakościowe techniki np. zogniskowane wywiady grupowe FGI. 

Jaka stworzyć dobrą ankietę do badania satysfakcji klienta?

Dobrze skonstruowany kwestionariusz powinien być przede wszystkim przejrzysty i łatwy do zrozumienia. Ponadto warto, aby był on spersonalizowany, tak aby klienci czuli się ważni. Istotna jest również długość ankiety - klienci bowiem chętniej biorą udział w krótszych badaniach, w których zastosowane są pytanie takie jak pytanie NPS. 

Zobacz także

Tagi

badania ankietowe badania ankietowe CAWI ankiety online badania satysfakcji klientów