7 kroków do dobrej analizy rynku w małej firmie

Analiza rynku powinna być wykonywana zarówno w małych, jak i dużych firmach. Jednak to te pierwsze muszą planować ją szczególnie umiejętnie, głównie ze względu na ograniczony budżet oraz mniejsze moce przerobowe, aby ją przeprowadzić. Jak zaplanować analizę rynku w małej firmie, aby dała ona oczekiwane rezultaty?

 

Krok 1: Określ cel analizy rynkowej

 

Jest wiele powodów dla których firmy wykonują takie badania, od analizowania ryzyka, aż po znalezienie szans i nisz. Cel ten bezwzględnie trzeba określić, aby wiedzieć, jakich danych szukać i jakie narzędzia wybrać, by móc na nie trafić.

 

To ważna część właśnie dla małych biznesów, w przypadku których kompleksowa analiza rynku często jest niemożliwa.

 

Krok 2: Spójrz szerzej na swój biznes

 

W analizie rynku zawsze ważne jest kompleksowe spojrzenie na swoją branże oraz na to, w jakim kierunku ona zmierza. Pozwala to znaleźć potencjalne szanse oraz zagrożenia, a także szybciej niż konkurenci odkryć rynkowe trendy.

 

Krok 3: Określ docelowych klientów

 

Nie istnieją firmy, które kierują swoją ofertę do wszystkich osób, nie ma w tym jednak nic złego. Analizując rynek trzeba więc stwierdzić, do kogo kierowana jest oferta. Pozwoli to lepiej zrozumieć grupę docelową oraz efektywniej targetować do niej gamę produktową. Na obraz docelowego klienta powinny składać się następujące informacje:

 

  • wiek,
  • płeć,
  • dochód,
  • miejsce zamieszkania,
  • zawód,
  • wykształcenie,
  • zainteresowania.

 

Kluczowe jest też poznanie zwyczajów zakupowych klientów oraz ich elastyczności cenowej, co można zrobić na podstawie ankiety online przeprowadzonej poprzez panel Badanie Opinii. Przygotowaną w ten sposób ankietę można skonsultować z ekspertami, dzięki czemu ma się pewność, że została ona opracowana w sposób prawidłowy.

 

Krok 4: Porównaj się do konkurencji

 

W analizie rynku niezbędne jest też oczywiście dogłębne skontrolowanie tego, kim są główni konkurenci firmy. Po wskazaniu trzeba wyróżnić ich mocne oraz słabe strony, warto także pogrupować ich stawiając na czele tych, którzy zagrażają firmie najbardziej.

 

Krok 5: Zgromadź dodatkowe informacje

 

Informacja to najcenniejsze, co uzyskuje się dzięki analizie rynku. Oczywiście im więcej użytecznych danych, tym lepiej. Warto jednak pamiętać, aby informacje te nie były stronnicze i stanowiły mocną podstawę do dalszych analiz.

 

Inne, wiarygodne źródła użytecznych danych to m.in. artykuły i statystyki umieszczane w magazynach branżowych, a także informacje z wywiadów eksperckich oraz grup fokusowych.

 

Krok 6: Przeanalizuj uzyskane dane

 

Analiza rynku okaże się stratą czasu, jeśli jej wyniki nie zostaną poddane gruntownemu badaniu. Warto następnie dobrze je pogrupować, by dotarcie do najważniejszych informacji było szybkie. Najważniejsze sekcje to:

 

  • wskaźnik wzrostu w branży,
  • prognozowany udział w rynku,
  • ogólny obraz branży,
  • trendy zakupowe,
  • grupy klientów i ich potrzeby.

 

Krok 7: Wyciągnij wnioski i wdróż odpowiednie kroki

 

Ostatni krok w przypadku wykonywania analizy rynku – niezależnie od wielkości firmy – to podjęcie odpowiednich kroków w związku z uzyskanymi danymi. Oczywiście w przypadku małych przedsiębiorstw trzeba ustalić, które działania są najpilniejsze zwłaszcza, jeśli podczas analizy rynku zostały wykryte słabości firmy oraz potencjalne zagrożenia.

 

Powyższy plan analizy rynku to użyteczne narzędzie, dzięki któremu mała firma z ograniczonymi zasobami może upewnić się, że przeprowadzi ją w sposób prawidłowy.

Tagi

badania marketingowe dla farmacji metody badawcze proces badawczy strategia marketingowa
IDI - jedna z najpopularniejszych metod realizacji badań rynku W jaki sposób można zarobić pieniądze za ankiety? Panelowe badania ankietowe - wyrażanie opinii a płatne ankiety Na czym polegają badania społeczne i jakich informacji dostarczają? Badania ankietowe rynku e-commerce dla nowoczesnych firm Badania telefoniczne dla Twojej firmy Badania ankietowe pacjentów a weryfikacja satysfakcji z obsługi Badania ankietowe - krótki rys historyczny Zastosowanie techniki CAWI w badaniach pracowników Zastosowanie badań sondażowych w marketingu – osiągnij szereg korzyści biznesowych! Panelowe badania ankietowe - na czym polegają badania opinii? Nowoczesne rozwiązania a badania ankietowe rynku Zarabianie przez Internet Badania ankietowe a poszukiwania oprogramowania idealnego Badania ankietowe - rozwiązania dla firm medycznych Badania opinii pracowników Sektor farmacji a badania ankietowe rynku Kreowanie pozytywnego wizerunku – placówki medyczne Rynek FMCG a badania ankietowe Analiza Statystyczna w opiece zdrowotnej Badania omnibusowe Przydatność kalkulatora wielkości próby Badania rynku i ich rodzaje Badania telefoniczne (CATI) a tradycyjne badania ankietowe (PAPI) Wyniki badań ankietowych i ich analiza Jak efektywne przeprowadzić badania ankietowe? Badania ankietowe i ich rodzaje Badania ankietowe - sposób przeprowadzania Czym są badania ankietowe? Ile kosztują badania ankietowe? Jak szybki i tanio przeprowadzić badania ankietowe i sondaże? Ankietyzacja online Klientów sklepu internetowego Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online SurvGo - nowe sposoby ankietyzacji W jaki sposób zbadać satysfakcję klientów i zwiększyć zyski firmy? Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. I) Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. II) CATI jako sposób kontaktu z klientem Badanie sondażowe - ankieta Jaka jest różnica między dlaczego a ile? Opinia pacjentów jako bodziec do wprowadzenia zmian Omnibus - kompleskowe badania ankietowe Płatne ankiety w procesie budowania wizerunku firmy Na co zwrócić uwagę dobierając metodę badawczą? Omnibus - badanie ankietowe wspierające biznes Badania opinii klientów: ankiety – plusy i minusy Badania ankietowe dla przedsiębiorców- zwiększenie sprzedaży Na czym polegają badania ruchu turystycznego? Zastosowanie CAWI w badaniach ankietowych CATI jako telefoniczna metoda badania klientów Badanie ankietowe dają potrzebne informacje Jaką metodę wybrać realizując badania ankietowe? Płatne ankiety w procesie wyrażania i pozyskiwania opinii Co powinien wiedzieć użytkownik panelu konsumenckiego? Historia pewnej podróży – co się dzieje zanim pacjent trafi do gabinetu? Ceny badań ankietowych. Badania ankietowe online. Strategia marketingowa w Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat® | Badania dla biznesu Badania ankietowe. Szybkie i skuteczne dla małych i dużych firm 7 kroków do dobrej analizy rynku w małej firmie

© 2017 Badania Ankietowe – wiedza z pierwszej ręki

Badania ankietowe od 4 zł.