Badania opinii pracowników

 

Mamy w Polsce obecnie rynek pracownika. Dlatego też przedsiębiorcom coraz trudniej jest utrzymać najlepszych członków załogi, którzy są w dużym stopniu skłonni zmieniać miejsce swojego zatrudnienia. Dotyczy to zarówno wysoko wykwalifikowanych kadr, jak i osób wykonujących zajęcia typowo produkcyjne. W związku z tym warto przeprowadzić badania pracownicze i dowiedzieć się, co pracownicy myślą o pracy w Twojej firmie.

 

Jak prowadzi się badania pracownicze?

Badania opinii pracowników mogą być realizowane na dwa sposoby – z wykorzystaniem papierowych ankiet (PAPI) oraz z użyciem do tego celu ankietyzacji elektronicznej. Pierwsze rozwiązanie ma uzasadnienie zwłaszcza w przypadku pracowników produkcyjnych, którzy nie zawsze potrafią biegle obsługiwać komputer oraz urządzenia mobilne. W związku z tym lepszym rozwiązaniem jest skierowanie do nich tradycyjnych kwestionariuszy ankietowych (zapieczętowanych), a następnie poproszenie o wrzucenie ich do zamkniętych urn. Dzięki temu zagwarantowana jest wysoka anonimowość dokonywanych pomiarów.

Badania pracownicze mogą być także przeprowadzane z użyciem techniki ankiety elektronicznej (CAWI) oraz z wykorzystaniem urządzeń elektronicznych (CAPI). Ich wybór to optymalny krok zwłaszcza mając na uwadze młodych i dobrze wykształconych pracowników, dla których obsługa nowoczesnych urządzeń nie stanowi najmniejszego kłopotu.

 

Standardy anonimowości w badaniach CAWI

W przypadku badań internetowych możliwe do zastosowania są dwie metody zapewniania anonimowości:

  1. Unikalny login i hasło – pracownicy otrzymują dane identyfikacyjne na skrzynkę mailową, po czym są proszeni o ich wprowadzenie do systemu. Mogą wielokrotnie rozpoczynać, przerywać i ponownie wznawiać wypełnianie formularza;
  2. Jednorazowy klucz identyfikacyjny – w tym przypadku możliwe jest wyłącznie jednorazowe wypełnianie ankiety w ramach badania opinii pracowników. Dzięki temu uzyskuje się gwarancję najwyższej anonimowości, co zwiększa skłonność respondentów do wzięcia udziału w badaniu satysfakcji.

 

Jak zwiększyć frekwencję?

Nie zawsze pracownicy chętnie biorą udział w badaniach pracowników, obawiając się wyciągnięcia wobec nich negatywnych konsekwencji. Warto więc przed rozpoczęciem ankietyzacji zapewnić ich o anonimowości pomiarów. Dzięki temu będą oni dzielić się szczerymi i wartościowymi informacjami. Należy także przedstawić załodze potencjalne korzyści płynące z możliwości wdrożenia wniosków z badań. Ich opinie mogą bowiem posłużyć m.in. do zaplanowania polityki szkoleniowej, czy wprowadzenia innych działań w celu zwiększenia satysfakcji z pracy.

Tagi

badania ankietowe badania ankietowe CAWI badania telefoniczne badania PAPI panelowe badania ankietowe badanie ankietowe badania opinii
IDI - jedna z najpopularniejszych metod realizacji badań rynku W jaki sposób można zarobić pieniądze za ankiety? Panelowe badania ankietowe - wyrażanie opinii a płatne ankiety Na czym polegają badania społeczne i jakich informacji dostarczają? Badania ankietowe rynku e-commerce dla nowoczesnych firm Badania telefoniczne dla Twojej firmy Badania ankietowe pacjentów a weryfikacja satysfakcji z obsługi Badania ankietowe - krótki rys historyczny Zastosowanie techniki CAWI w badaniach pracowników Zastosowanie badań sondażowych w marketingu – osiągnij szereg korzyści biznesowych! Panelowe badania ankietowe - na czym polegają badania opinii? Nowoczesne rozwiązania a badania ankietowe rynku Zarabianie przez Internet Badania ankietowe a poszukiwania oprogramowania idealnego Badania ankietowe - rozwiązania dla firm medycznych Badania opinii pracowników Sektor farmacji a badania ankietowe rynku Kreowanie pozytywnego wizerunku – placówki medyczne Rynek FMCG a badania ankietowe Analiza Statystyczna w opiece zdrowotnej Badania omnibusowe Przydatność kalkulatora wielkości próby Badania rynku i ich rodzaje Badania telefoniczne (CATI) a tradycyjne badania ankietowe (PAPI) Wyniki badań ankietowych i ich analiza Jak efektywne przeprowadzić badania ankietowe? Badania ankietowe i ich rodzaje Badania ankietowe - sposób przeprowadzania Czym są badania ankietowe? Ile kosztują badania ankietowe? Jak szybki i tanio przeprowadzić badania ankietowe i sondaże? Ankietyzacja online Klientów sklepu internetowego Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online SurvGo - nowe sposoby ankietyzacji W jaki sposób zbadać satysfakcję klientów i zwiększyć zyski firmy? Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. I) Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. II) CATI jako sposób kontaktu z klientem Badanie sondażowe - ankieta Jaka jest różnica między dlaczego a ile? Opinia pacjentów jako bodziec do wprowadzenia zmian Omnibus - kompleskowe badania ankietowe Płatne ankiety w procesie budowania wizerunku firmy Na co zwrócić uwagę dobierając metodę badawczą? Omnibus - badanie ankietowe wspierające biznes Badania opinii klientów: ankiety – plusy i minusy Badania ankietowe dla przedsiębiorców- zwiększenie sprzedaży Na czym polegają badania ruchu turystycznego? Zastosowanie CAWI w badaniach ankietowych CATI jako telefoniczna metoda badania klientów Badanie ankietowe dają potrzebne informacje Jaką metodę wybrać realizując badania ankietowe? Płatne ankiety w procesie wyrażania i pozyskiwania opinii Co powinien wiedzieć użytkownik panelu konsumenckiego? Historia pewnej podróży – co się dzieje zanim pacjent trafi do gabinetu? Ceny badań ankietowych. Badania ankietowe online.

© 2017 Badania Ankietowe – wiedza z pierwszej ręki

Badania ankietowe od 4 zł.