Omnibus - badanie ankietowe wspierające biznes

badania ankietowe

Realizacja badań opartych na pozyskiwaniu informacji ze strony odbiorców rynku wymaga zastosowania specjalistycznych metod umożliwiających wydobywanie konkretnych informacji. W obrębie badań omnibus zyskuje się możliwość przeprowadzenia projektu, który będzie uwzględniał najpilniejsze potrzeby. Jest to możliwe dzięki wyjątkowej formule badania, która daje szansę zadania kilku pytań różnych tematycznie w obrębie jednego kwestionariusza.

 

Metody, które ułatwiają proces badawczy

Badania takie koncentrują się na zebraniu pytań z kilku odmiennych dziedzin czy obszarów, a następnie przedstawieniu ich w toku badania. Realizować je natomiast można za pomocą wybranych technik badawczych m.in: 

  • CATI – forma wywiadu telefonicznego wspieranego komputerowo;
  • CAWI – ankietyzacja online.

Każda z tych metod umożliwia pozyskanie danych, które będzie można wykorzystać w celu rozpoznania opinii, preferencji czy też potrzeb konsumentów. Dodatkową zaletą badania omnibus jest możliwość przeprowadzania procesów, które nie będą wiązać się z ponoszeniem wysokich kosztów.

 

Wyjątkowy proces badawczy

Z wykorzystaniem wyżej wymienionych metod możliwym jest:

  • skrócenie czasu realizacji badania;
  • dotarcie do szerokiego grona odbiorców;
  • maksymalne obniżenie kosztów badania.

Należy zaznaczyć, że w kwestionariuszu zawarte są pytania, które pochodzą od różnych zleceniodawców, co pozwala na sprawiedliwy podział kosztów poniesionych w toku badania - istnieje możliwość zadania jednego bądź kilku pytań. Respondenci stanowią reprezentatywną próbę, a wśród nich znajdują się mieszkańcy różnych województw.

 

Badanie ma pomóc w działaniu

Z pewności badania omnibus przydadzą się, gdy:

  • potrzeba szybko zapoznać się z opiniami odbiorców;
  • posiada się ograniczone środki finansowe;
  • ważna jest wysoka jakość prowadzonego badania.

Co więcej pozyskując dane można także przeprowadzić działania, które ułatwią ich właściwą interpretację, a w tym wyróżnia się:

  • graficzne przedstawienie danych;
  • wykrycie zależności pojawiających się między zmiennymi;
  • wykorzystanie elementów metody opisowej.

 

Wyniki powinny zostać zastosowane

Należy pamiętać, że przeprowadzany proces badawczy ma w głównej mierze posłużyć do pozyskania informacji, które pozwolą na poprawne ukierunkowanie działania osoby zlecającej działanie. W toku badania omnibus należy zwracać uwagę na takie kwestie jak sposób dotarcia do odbiorcy rynku oraz umiejętność zastosowania pozyskanej wiedzy i wdrążenia jej w dotychczas prowadzone działanie.

Najczęściej zadawane pytania
Jakie są zalety badań omnibusowych?

Badania omnibusowe mają wiele zalet. Do najważniejszych należy m.in. oszczędność czasu i kosztów w badaniu, reprezentatywność próby, wysoka jakość badań czy duża ilość uzyskanych informacji. 

Ile trwa realizacja badania omnibusowego?

Czas realizacji badania jest zależny od wielu czynników takich jak wielkość próby badawczej, założenia dot. próby czy liczba pytań w kwestionariuszu. Jednakże w większości przypadków czas realizacji badania zajmuje od kilku do kilkunastu tygodni. Aby poznać dokładny czas realizacji badania napisz na biuro@biostat.com.pl

Zobacz także

Tagi

Badania omnibusowe