Jak często firmy powinny przeprowadzać badania online?

Badania online to szybki sposób na to, by dotrzeć do grupy docelowej i pozyskać od niej ważne informacje na temat działania przedsiębiorstwa. Z jaką częstotliwością przedsiębiorstwa powinny z nich korzystać oraz w jakich celach?

Wejście na rynek

Oczywistą okazją do przeprowadzania badań online jest moment zanim firma wejdzie na rynek. Jest to bardzo ważny etap, bowiem to od niego zależy, czy podejmie ona właściwe kroki, również pod kątem kreowania swoich przekazów marketingowych.

Specyficzne informacje o grupie docelowej powinno się posiadać już na tym etapie i można je pozyskać właśnie dzięki badaniom online. Jedną z platform do ich realizacji jest strona o nazwie Badanie-Opinii.pl, dzięki której można skierować ankiety do dokładnie określonej grupy respondentów. Wyniki spływają w zaledwie kilkanaście godzin, co także ma istotne znaczenie w przypadku firm, które chcą w niedługim okresie czasu wejść na rynek.

Wprowadzanie na rynek nowych produktów

Drugim przypadkiem, gdy realizacja badań online jest tak ważna, jest planowanie wprowadzenia nowego produktu. To ważne przedsięwzięcie, zwłaszcza na tak mocno zapełnionych rynkach, na których konkurencja jest znacząca. Jakie informacje można pozyskać na tym etapie?

  • Czego od danej grupy produktów oczekują konsumenci?
  • Jaka jest ich elastyczność cenowa?
  • Czy dany produkt lub usługę można łatwo zastąpić?
  • Jakie projekty opakowań są najbardziej zachęcające i odpowiednio komunikują cechy produktu?

Okresowa kontrola rynku

Przedsiębiorstwa muszą pamiętać, że rynki nigdy nie są stabilne i zmianie ulegają również zachowania klientów. Właśnie dlatego przedsiębiorstwa powinny okresowo sprawdzać, jakie tendencje na nich panują, aby móc kreować efektywniejsze przekazy marketingowe oraz wprowadzać odpowiednie zmiany w swoich działaniach.

Pozwalają na to właśnie badania online, dzięki którym można dotrzeć do dowolnie wybranych grup osób oraz zadać im zarówno ogólne, jak i bardziej dokładne pytania. Jednym z najważniejszych w biznesie są te dotyczące preferencji zakupowych oraz motywów podejmowania konkretnych działań i również takie warto kierować.

Rebranding marki

Dogłębne poznanie preferencji klientów dzięki badaniom online jest niezbędne również wtedy, gdy firma planuje działania związane z rebrandingiem. Muszą być one bardzo dobrze przemyślane i zaplanowane również w oparciu o twarde dane liczbowe. Te ostatnie można uzyskać właśnie dzięki szybkim i tanim badaniom online.

Jak widać przedsiębiorstwa powinny kilkukrotnie i to na różnych etapach swojego działania przeprowadzań badania online. Co ważne, ze względu na niski koszt realizacji są one dostępne także dla firm zatrudniających mniejszą liczbę pracowników oraz dysponujących niższymi budżetami na ten cel.

IDI - jedna z najpopularniejszych metod realizacji badań rynku W jaki sposób można zarobić pieniądze za ankiety? Panelowe badania ankietowe - wyrażanie opinii a płatne ankiety Na czym polegają badania społeczne i jakich informacji dostarczają? Badania ankietowe rynku e-commerce dla nowoczesnych firm Badania telefoniczne dla Twojej firmy Badania ankietowe pacjentów a weryfikacja satysfakcji z obsługi Badania ankietowe - krótki rys historyczny Zastosowanie techniki CAWI w badaniach pracowników Zastosowanie badań sondażowych w marketingu – osiągnij szereg korzyści biznesowych! Panelowe badania ankietowe - na czym polegają badania opinii? Nowoczesne rozwiązania a badania ankietowe rynku Zarabianie przez Internet Badania ankietowe a poszukiwania oprogramowania idealnego Badania ankietowe - rozwiązania dla firm medycznych Badania opinii pracowników Sektor farmacji a badania ankietowe rynku Kreowanie pozytywnego wizerunku – placówki medyczne Rynek FMCG a badania ankietowe Analiza Statystyczna w opiece zdrowotnej Badania omnibusowe Przydatność kalkulatora wielkości próby Badania rynku i ich rodzaje Badania telefoniczne (CATI) a tradycyjne badania ankietowe (PAPI) Wyniki badań ankietowych i ich analiza Jak efektywne przeprowadzić badania ankietowe? Badania ankietowe i ich rodzaje Badania ankietowe - sposób przeprowadzania Czym są badania ankietowe? Ile kosztują badania ankietowe? Jak szybki i tanio przeprowadzić badania ankietowe i sondaże? Ankietyzacja online Klientów sklepu internetowego Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online SurvGo - nowe sposoby ankietyzacji W jaki sposób zbadać satysfakcję klientów i zwiększyć zyski firmy? Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. I) Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. II) CATI jako sposób kontaktu z klientem Badanie sondażowe - ankieta Jaka jest różnica między dlaczego a ile? Opinia pacjentów jako bodziec do wprowadzenia zmian Omnibus - kompleskowe badania ankietowe Płatne ankiety w procesie budowania wizerunku firmy Na co zwrócić uwagę dobierając metodę badawczą? Omnibus - badanie ankietowe wspierające biznes Badania opinii klientów: ankiety – plusy i minusy Badania ankietowe dla przedsiębiorców- zwiększenie sprzedaży Na czym polegają badania ruchu turystycznego? Zastosowanie CAWI w badaniach ankietowych CATI jako telefoniczna metoda badania klientów Badanie ankietowe dają potrzebne informacje Jaką metodę wybrać realizując badania ankietowe? Płatne ankiety w procesie wyrażania i pozyskiwania opinii Co powinien wiedzieć użytkownik panelu konsumenckiego? Historia pewnej podróży – co się dzieje zanim pacjent trafi do gabinetu? Ceny badań ankietowych. Badania ankietowe online. Strategia marketingowa w Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat® | Badania dla biznesu Badania ankietowe. Szybkie i skuteczne dla małych i dużych firm 7 kroków do dobrej analizy rynku w małej firmie Segmentacja rynku – jak sprawdzić, czy została dobrze zrealizowana? Wypełnianie ankiet – czy to się opłaca? Jak często firmy powinny przeprowadzać badania online?

© 2017 Badania Ankietowe – wiedza z pierwszej ręki

Badania ankietowe od 4 zł.