Historia pewnej podróży – co się dzieje zanim pacjent trafi do gabinetu?

Historia pewnej podróży – co się dzieje zanim pacjent trafi do gabinetu?

Choroba jest pewnym procesem – nie tylko ze względów fizjologicznych, ale przede wszystkim z powodów społecznych. Nie wystarczy po prostu zachorować, żeby udać się do lekarza, dla wielu pacjentów jest to rodzaj wyprawy, na którą trzeba się dobrze przygotować – i której podjęcie stanowi niełatwą decyzję. Czas pomiędzy pierwszym odczuciem symptomów choroby a momentem wizyty wypełniony jest czynnościami, które często wpływają na ostateczną decyzję, aby w końcu zostać w domu albo… wybrać się do innego specjalisty. Przeanalizujmy, co się dzieje zanim pacjent trafi do gabinetu.

Wizyta w Internecie

W świecie łatwo dostępnych informacji i mediów społecznościowych nie powinien nas dziwić nawyk sprawdzania wszystkiego w Internecie. Z 27,7 mln polskich internautów aż 90% poszukuje informacji o swoich lekarzach w sieci. Do pierwszego z brzegu portalu, gdzie każdy profil lekarza zawiera informacje o adresie, godzinach wizyt oraz cenach poszczególnych zabiegów zagląda około 4 mln osób miesięcznie  – za pomocą przejrzystych narzędzi można tu też łatwo umówić się na wizytę bez wychodzenia z domu lub długiego nieraz oczekiwania na połączenie z rejestratorką.

Jak znaleźć lekarza kardiologa

Wyobraź sobie, że jesteś lekarzem kardiologiem. Jak to zrobić by pacjent Cię szybko odnalazł w sieci? Wystarczy skorzystać z programu dla kardiologa – Medfile pomoże Ci zarządzać profesjonalnie swoim gabinetem lekarskim a także umożliwi stworzenie własnej darmowej strony www.

To ważne, co piszą

Oczywiście najważniejsze są oceny i opinie dotyczące lekarzy i świadczonych przez nich usług. Taki spersonalizowany profil ze względu na zasady działania wyszukiwarek pokazywany jest wyżej w wynikach, niż strony internetowe gabinetów – stąd nie dziwi taka popularność podobnego portalu. Większe znaczenie od samych ocen mają opinie, jakimi cieszy się lekarz, są one kluczowe dla aż 63% odwiedzających. Warto przy tym zaznaczyć, że samo zostawienie komentarza jest niezwykle proste a nad jego poziomem merytorycznym czuwają moderatorzy strony. Nie ma więc mowy o skrajnie emocjonalnych wypowiedziach, pojawiających się uporczywie raz za razem z błędną pisownią, tak że jedynym czego można by się z takiej wypowiedzi dowiedzieć na pewno jest fakt wzbudzenia pacjenta.

Zaskakująca wiarygodność

Takie praktyki chronią również przed celowymi działaniami, mającymi na celu zafałszowanie opinii o lekarzu, czyli przed tzw. trollingiem. Samo posiadanie negatywnych opinii nie przekreśla lekarza, bo jak się okazuje aż 60% z umawianych przez portal wizyt to spotkania z lekarzami posiadającymi przynajmniej jedną lub kilka opinii negatywnych. Wynika z tego, że jako internauci i pacjenci nie ufamy informacjom wyczyszczonym ze wszystkich skaz. Jeżeli gdzieś pojawiają się tylko i wyłącznie pozytywne opinie lub wita nas wspaniale zaprojektowana strona bez możliwości komentarza, trudniej takiej informacji zaufać. Oprócz podstawowych informacji, takich jak adres czy oferta z cennikiem, internauci chcą poznać również samego lekarza – w tym celu szukają także… jego zdjęć. Istotne jest również zamieszczenie akceptowalnych metod płatności, może to oszczędzić wielu zbędnych nieporozumień.

Wyjście do rzeczywistości, ale czy na pewno?

Jeśli dany lekarz wydaje się optymalnym wyborem to pozostaje umówić się na wizytę. Dla niektórych pacjentów w rzeczywistości jest to przeszkoda nie do przeskoczenia – telefonowanie w nieskończoność albo wręcz podjęcie drogi do gabinetu w celu rejestracji nie jest niczym przyjemnym, gdy jest się chorym, dlatego aż 85% użytkowników chciałaby mieć możliwość umówienia wizyty online – to wygodna i podręczna opcja. Tym bardziej, że większość portali jest wyposażona w kalendarze wizyt. Pod tym względem ciekawą opcją jest możliwość wysyłania przypomnienia o wizycie w postaci wiadomości sms, dzięki czemu znacząco spada liczba zapominalskich, nie mówiąc już o zmniejszeniu kolejek na skutek przesuniętych terminów.

I wreszcie najważniejsze

Kiedy już wszystko sprawdziliśmy, upewniliśmy się, że wybrany specjalista jest tym właściwym, który pozwoli nam wrócić do zdrowia, dokonaliśmy rejestracji i w odpowiednim czasie możemy ruszyć na wizytę do lekarza. O ile łatwiej i o ile wygodniej przychodzi nam to, kiedy wszystkie odpowiedzi na nasze pytania oraz opcje dostępu są zgromadzone w jednym miejscu! W chorobie pacjent powinien się oszczędzać, nie przemęczać i nie nadwyrężać, dlatego cieszy rosnąca popularność podobnych portali, które pomagają pacjentom dotrzeć do odpowiednich specjalistów, a samym lekarzom oszczędzić czas i zaprezentować się z najlepszej strony.

Tagi

program dla kardiologa elektroniczna dokumentacja medyczna rejestracja online darmowa strona www strona www dla lekarza program do edm program dla lekarzy aplikacja dla fizjoterapeutów
IDI - jedna z najpopularniejszych metod realizacji badań rynku W jaki sposób można zarobić pieniądze za ankiety? Panelowe badania ankietowe - wyrażanie opinii a płatne ankiety Na czym polegają badania społeczne i jakich informacji dostarczają? Badania ankietowe rynku e-commerce dla nowoczesnych firm Badania telefoniczne dla Twojej firmy Badania ankietowe pacjentów a weryfikacja satysfakcji z obsługi Badania ankietowe - krótki rys historyczny Zastosowanie techniki CAWI w badaniach pracowników Zastosowanie badań sondażowych w marketingu – osiągnij szereg korzyści biznesowych! Panelowe badania ankietowe - na czym polegają badania opinii? Nowoczesne rozwiązania a badania ankietowe rynku Zarabianie przez Internet Badania ankietowe a poszukiwania oprogramowania idealnego Badania ankietowe - rozwiązania dla firm medycznych Badania opinii pracowników Sektor farmacji a badania ankietowe rynku Kreowanie pozytywnego wizerunku – placówki medyczne Rynek FMCG a badania ankietowe Analiza Statystyczna w opiece zdrowotnej Badania omnibusowe Przydatność kalkulatora wielkości próby Badania rynku i ich rodzaje Badania telefoniczne (CATI) a tradycyjne badania ankietowe (PAPI) Wyniki badań ankietowych i ich analiza Jak efektywne przeprowadzić badania ankietowe? Badania ankietowe i ich rodzaje Badania ankietowe - sposób przeprowadzania Czym są badania ankietowe? Ile kosztują badania ankietowe? Jak szybki i tanio przeprowadzić badania ankietowe i sondaże? Ankietyzacja online Klientów sklepu internetowego Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online SurvGo - nowe sposoby ankietyzacji W jaki sposób zbadać satysfakcję klientów i zwiększyć zyski firmy? Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. I) Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. II) CATI jako sposób kontaktu z klientem Badanie sondażowe - ankieta Jaka jest różnica między dlaczego a ile? Opinia pacjentów jako bodziec do wprowadzenia zmian Omnibus - kompleskowe badania ankietowe Płatne ankiety w procesie budowania wizerunku firmy Na co zwrócić uwagę dobierając metodę badawczą? Omnibus - badanie ankietowe wspierające biznes Badania opinii klientów: ankiety – plusy i minusy Badania ankietowe dla przedsiębiorców- zwiększenie sprzedaży Na czym polegają badania ruchu turystycznego? Zastosowanie CAWI w badaniach ankietowych CATI jako telefoniczna metoda badania klientów Badanie ankietowe dają potrzebne informacje Jaką metodę wybrać realizując badania ankietowe? Płatne ankiety w procesie wyrażania i pozyskiwania opinii Co powinien wiedzieć użytkownik panelu konsumenckiego? Historia pewnej podróży – co się dzieje zanim pacjent trafi do gabinetu? Ceny badań ankietowych. Badania ankietowe online.

© 2017 Badania Ankietowe – wiedza z pierwszej ręki

Badania ankietowe od 4 zł.