Jak szybki i tanio przeprowadzić badania ankietowe i sondaże?

Badania ankietowe i sondaże to wygodny sposób na lepsze poznanie rynku i operujących na nim konsumentów - w wielu przypadkach jest to gwarant uzyskania mierzalnych korzyści biznesowych. Z punktu widzenia skuteczności i ekonomiki działań istotnym jest jednak, by pożądaną wiedzę pozyskać szybciej niż konkurencja, a przy tym - przy relatywnie niskich nakładach finansowych. Czy jest to możliwe?

 

Panelowe badania ankietowe

Odpowiedzią na pytanie zawarte w tytule artykułu są bez wątpienia panelowe badania ankietowe, realizowane za pośrednictwem tzw. paneli konsumenckich. Ich specyfika i innowacyjność sprowadza się do tego, że stosowanie ankiet elektronicznych CAWI odbywa się z wykorzystaniem baz danych serwisów grupujących konsumentów z całego kraju, czyli właśnie paneli badawczych - bazy te obejmują charakterystykę każdego zarejestrowanego konsumenta oraz jego podstawowe dane kontaktowe. Pozwala to precyzyjnie dopasowywać respondentów do konkretnego badania ankietowego, zapewnia reprezentatywność próby, a także umożliwia sprawne wystosowywanie zaproszeń do wypełnienia ankiety.  W znaczący sposób ogranicza to koszty realizacji badania, przyspiesza czas prowadzenia pomiaru i zwiększa wiarygodność uzyskiwanych wyników.

 

Ile trwa i kosztuje panelowe badanie ankietowe?

Z racji na łatwą rekrutację respondentów i możliwość równoległych pomiarów, szacuje się, że realizacja sondażu opartego na panelu konsumenckim może trwać nawet do 24 godzin! W związku z niskim kosztem przeprowadzenia pojedynczej ankiety, badanie z użyciem panelu również wypada korzystniej niż inny sposób ankietyzacji - jak podaje przykładowych poglądowy cennik, krótka licząca nie więcej niż 15-25 pytań ankieta może zostać zrealizowana już za 5 złotych! Dla przykładu krótka tradycyjna ankieta elektroniczna (CAWI) nie wspomagana panelowo to wydatek rzędu co najmniej 6 złotych, analogiczna ankiet prowadzona przez teleankietera (metoda CATI) to już koszt najmniej 10 złotych, zaś krótka ankieta papierowa realizowana jest od stawek 15 zł za sztukę.

 

Czy warto wykorzystać panel konsumencki?

Oczywiście! Niski koszt i czas prowadzenia panelowych badań ankietowych to jedynie dwie z pośród wielu zalet tej metody. Ankiety elektroniczne mogą bowiem obejmować zarówno pytania o zróżnicowanej formie (otwarte, zamknięte, jedno-wielokrotnego wyboru, pytania z listami rankingowymi itp.), jak i materiały multimedialne -  fotografie, nagrania wideo/audio. Ponadto na wysoką jakość udzielanych odpowiedzi wpływają także stosowane systemy weryfikacji i filtracji - panel internetowy, aby był skuteczny, dysponować musi wyłącznie wiarygodnymi, rzetelnymi i zaangażowanymi w wypełnianie ankiet panelistami. Dla przykładu panel Badanie Opinii dysponuje także systemem monitorowania próby badawczej czy systemem automatycznego generowania raportów, zaś sami respondenci (co zwiększa ich zaangażowanie w udział w badaniu) mają możliwość wypełniania ankiet  na urządzeniach mobilnych, zaś za każdy uzupełniony kwestionariusz zasila ich konto użytkownika w punkty, które mogą zamienić na ekwiwalent pieniężny. Dla panelistów jest to zatem okazja nie tylko do podzielenia się swoją opinią na zadany temat, ale i zasilenia domowego budżetu.

Tagi

badania ankietowe CAWI badania ankietowe internetowe badania ankietowe telefoniczne badania PAPI panelowe badania ankietowe badania ankietowe panelowe
IDI - jedna z najpopularniejszych metod realizacji badań rynku W jaki sposób można zarobić pieniądze za ankiety? Panelowe badania ankietowe - wyrażanie opinii a płatne ankiety Na czym polegają badania społeczne i jakich informacji dostarczają? Badania ankietowe rynku e-commerce dla nowoczesnych firm Badania telefoniczne dla Twojej firmy Badania ankietowe pacjentów a weryfikacja satysfakcji z obsługi Badania ankietowe - krótki rys historyczny Zastosowanie techniki CAWI w badaniach pracowników Zastosowanie badań sondażowych w marketingu – osiągnij szereg korzyści biznesowych! Panelowe badania ankietowe - na czym polegają badania opinii? Nowoczesne rozwiązania a badania ankietowe rynku Zarabianie przez Internet Badania ankietowe a poszukiwania oprogramowania idealnego Badania ankietowe - rozwiązania dla firm medycznych Badania opinii pracowników Sektor farmacji a badania ankietowe rynku Kreowanie pozytywnego wizerunku – placówki medyczne Rynek FMCG a badania ankietowe Analiza Statystyczna w opiece zdrowotnej Badania omnibusowe Przydatność kalkulatora wielkości próby Badania rynku i ich rodzaje Badania telefoniczne (CATI) a tradycyjne badania ankietowe (PAPI) Wyniki badań ankietowych i ich analiza Jak efektywne przeprowadzić badania ankietowe? Badania ankietowe i ich rodzaje Badania ankietowe - sposób przeprowadzania Czym są badania ankietowe? Ile kosztują badania ankietowe? Jak szybki i tanio przeprowadzić badania ankietowe i sondaże? Ankietyzacja online Klientów sklepu internetowego Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online SurvGo - nowe sposoby ankietyzacji W jaki sposób zbadać satysfakcję klientów i zwiększyć zyski firmy? Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. I) Dlaczego lepiej korzystać z gotowych rozwiązań przy przeprowadzaniu badań ankietowych? (cz. II) CATI jako sposób kontaktu z klientem Badanie sondażowe - ankieta Jaka jest różnica między dlaczego a ile? Opinia pacjentów jako bodziec do wprowadzenia zmian Omnibus - kompleskowe badania ankietowe Płatne ankiety w procesie budowania wizerunku firmy Na co zwrócić uwagę dobierając metodę badawczą? Omnibus - badanie ankietowe wspierające biznes Badania opinii klientów: ankiety – plusy i minusy Badania ankietowe dla przedsiębiorców- zwiększenie sprzedaży Na czym polegają badania ruchu turystycznego? Zastosowanie CAWI w badaniach ankietowych CATI jako telefoniczna metoda badania klientów Badanie ankietowe dają potrzebne informacje Jaką metodę wybrać realizując badania ankietowe? Płatne ankiety w procesie wyrażania i pozyskiwania opinii Co powinien wiedzieć użytkownik panelu konsumenckiego? Historia pewnej podróży – co się dzieje zanim pacjent trafi do gabinetu? Ceny badań ankietowych. Badania ankietowe online.

© 2017 Badania Ankietowe – wiedza z pierwszej ręki

Badania ankietowe od 4 zł.