Badania ankietowe dla przedsiębiorców - zwiększenie sprzedaży

badania ankietowe

Oczywistym jest, że  sprawdzenie opinii klientów, na temat firmy, oferowanych usług, czy produktów nie jest łatwe i trudno czasem dotrzeć do odpowiedniej ilości respondentów. Nie każda metoda badania opinii przynosi zadowalające nas efekty. Proponowaną przez Nas metodą jest badanie ankietowe. Daje ono duża ilość informacji dotyczących wybranej przez nas grupy statystycznej, na wybrany przez nas temat. Aby takie badanie przyniosło jak największe korzyści dla firmy, powinno być przeprowadzone przez wyspecjalizowane do tego jednostki.

Dlaczego powinniśmy się zdecydować na zlecenie badania profesjonalistom?

Samo utworzenie kwestionariusza nastręcza wielu problemów. Pytanie dobrane do badania powinny być wyczerpujące i dające nam pełen ogląda interesującego nas zagadnienia. Źle dobrane pytanie może sprawić, że nie uzyskamy potrzebnych nam informacji, a sformułowanie pytania, może źle wypłynąć na odpowiedź badanego. Dlatego lepiej to zadanie pozostawić profesjonalistom, którzy mają doświadczenie w swojej branży i wiedzą, jakich błędów należy unikać. Kiedy źle sformułujemy pytanie ankietowe, badani mogą je odebrać w inny sposób niż zamierzony, przez co otrzymamy mylne informacje, bądź  zupełnie nam niepotrzebne.

 Kolejnym problemem  jest samo przeprowadzenie badania. W jaki sposób znaleźć i dotrzeć do wybranej grupy docelowej? Jak zachęcić ją do odpowiedzenia na zadane pytania i jak sprawić, aby odpowiedzi stały się dla nas użytecznym narzędziem marketingowym.  Proponujemy badania ankietowe, które ankieterzy przeprowadzają telefonicznie (CATI),  przez ankietę internetową (CAWI), terenową (CAPI), badania ankietowe, albo  przez tradycyjne wypełnianie kwestionariuszy w formie papierowej. Dzięki dużym możliwością i wielu kanałom dostępu, mamy większe możliwości dotarcia do szerszego grona odbiorców, a co za tym idzie pozyskania większej ilości informacji, które to z kolei przekładają się na lepsze usprawnienie działania firmy.

Ostatni problem z badaniem ankietowym może pojawić się, gdy już mamy gotowe ankiety. Trzeba dokonać ich analizy, aby wyciągnąć z ankiet niezbędne dla nas informacje. Na tym etapie dokonuje się selekcji, porównania i analizy, otrzymanych ankiet. Nie każdy jest w stanie przeprowadzić analizę, która będzie odpowiednia i zgodna z naszymi oczekiwaniami, aby uzyskać wyczerpujące  i satysfakcjonujące nas efekty. Nasi specjaliści mają doświadczenie w przeprowadzaniu tego typu badań i analizowaniu ich wyników. Żeby zaoszczędzić czas, nerwy oraz pieniądze lepiej powierzy to zadanie wyspecjalizowanym do tego jednostką, które w satysfakcjonujący nas sposób, za pomocą nowoczesnych programów i metod, opracują badanie oraz analizę wybranego przez nas segmentu lub zagadnienia.

Najczęściej zadawane pytania
Jaką technikę badawczą wybrać?

W profesjonalnych badaniach technika badawcza jest indywidualnie dobierana do projektu. Jej wybór zależy m.in od celów badania, wielkości i specyfiki próby badawczej czy długości i złożności narzędzia badawczego. Aby dowiedzieć się jaką technikę wybrać napisz do nas na biuro@biostat.com.pl

Jak wygląda analiza wyników badania?

Przede wszystkim przed przystąpieniem do opracowania analizy badawczej pozyskane dane poddawane są obróbce analitycznej. Następnie dokonywana jest analiza informacji zebranych w toku badania.  Do elementów składających się na część raportowania należy m.in. analiza, integracja wyników, stworzenie wielowymiarowych baz danych, przedstawienie najistotniejszych zagadnień w formie opisowej i graficzno-tabelarycznej (kolorowe wykresy, diagramy, tabele) oraz opracowanie najważniejszych wniosków.

Zobacz także

Tagi

badania rynku